16. juni braker det løs for Magnet Awards.

Rekordmange bidrag til Magnet Awards

– Bredden blant de innsendte casene har vært stor, og det gjør juryens arbeid langt mer spennende og dermed også mer krevende, sier fagdirektør i ANFO Håvard Kvernaas Bakken.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Torsdag 16. juni er det klart for ANFOs Magnet Awards som deles ut på Latter i Oslo. Prisutdelingen inngår som en del av ANFOs employer branding-seminar.

Jurygeneral Hans Petter Stub melder om rekordmange bidrag i år.

– Vi har sett alt fra enkle ideer tilnærmet uten budsjett til langsiktige kampanjer med kostbare, men effektive virkemidler. Stadig flere får øynene opp for viktigheten av å jobbe godt med rekruttering og employer branding – det er et hett fagfelt med mye spennende som skjer, sier han i en pressemelding.

Årets shortlist.

Kårer årets fagperson med egen pris

Konkurranseansvarlig og fagdirektør i ANFO, Håvard Kvernaas Bakken melder om et høyt nivå, med stor variasjon i hvordan man angriper oppgaven.

– Bredden blant de innsendte casene har vært stor, og det gjør juryens arbeid langt mer spennende og dermed også mer krevende. Det er gøy å se at kvaliteten på arbeidene skaper engasjement hos juryen.

Håvard Kvernaas Bakken.

På prisutdelingen deler ANFO også ut prisen Årets fagperson for employer branding. Dette er en individuell pris som foræres til en person som har vært med å løfte employer branding som fagfelt det siste året.

– Her er det ingen shortlist, men det er kommet inn mange nominasjoner, og jeg gleder meg til å avsløre vinneren, sier Bakken.

Totalt er det 30 ulike bidrag på shortlisten, som er fordelt over fem ulike kategorier.

Hyper topper listen med fem bidrag til shortlisten, tett etterfulgt av Whydentify med fire, og Los & Co med tre bidrag til shortlisten.

ÅPEN KLASSE:

Navn:Innsender:
Amedia: Kampen om folks tidTry
Experis: Middag smaker best hjemmeWhydentify
Finnerlønn – KantegaKantega
Julebanken – Eikas julekalenderFolka
Mattilsynet – Har du sett Pia Sava?Whydentify
Podkastannonser på en ny måteGjensidige Forsikring
Vi har alt, men ikke degClay, Hyper og Oculos
Vinmonopolet – Hva ville du gjort?Los & Co
Wanna TRY the other side?Hyper

ÅRETS HELHETLIGE EMPLOYER BRANDING:

Navn:Innsender:
Alv bygger Norges mest attraktive konsulentselskapAlv
dentsu – Vi har holdt av plass til degdentsu
En java for en javaHyper
Hjelpetelefonen for (litt) frustrerte digitale hoderHyper
Kunnskapen bakCOWI
Vi er samfunnsbyggereSläger

ÅRETS KAMPANJE OVERFOR EGNE MEDARBIEDERE:

Navn:Innsender:
GjenåpningGjensidige Forsikring
OBOSorama – medarbeidereventet rett i hjerte!OBOS
Tietoevry Employer Branding kampanjeGyro
Vinmonopolet – Hva ville du gjort?Los & Co

ÅRETS KAMPANJE OVERFOR EGNE MEDARBEIDERE:

Navn:Innsender:
DNB BedriftssenterWhydentify
En godt forfattet stillingsutlysningAnorak
FinnerlønnKantega
GulrotindeksenSläger
Telenor Norge – utviklere og arkitekterWhydentify
Vi har alt, men ikke degClay, Hyper og Oculos

ÅRETS KAMPANJE OVERFOR STUDENTER:

Navn:Innsender:
AF-kollektivetAF Gruppen
RådgiverneNorconsult
UiT – Finn plassen din i nordLos & Co
Yrkesfagkampanje 2022 / jenter og bygg- og anleggsteknikkVeidekke Entreprenør

Powered by Labrador CMS