Rekordmange bidrag til Magnet Awards
– Bredden blant de innsendte casene har vært stor, og det gjør juryens arbeid langt mer spennende og dermed også mer krevende, sier fagdirektør i ANFO Håvard Kvernaas Bakken.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Torsdag 16. juni er det klart for ANFOs Magnet Awards som deles ut på Latter i Oslo. Prisutdelingen inngår som en del av ANFOs employer branding-seminar.
Jurygeneral Hans Petter Stub melder om rekordmange bidrag i år.
– Vi har sett alt fra enkle ideer tilnærmet uten budsjett til langsiktige kampanjer med kostbare, men effektive virkemidler. Stadig flere får øynene opp for viktigheten av å jobbe godt med rekruttering og employer branding – det er et hett fagfelt med mye spennende som skjer, sier han i en pressemelding.
Kårer årets fagperson med egen pris
Konkurranseansvarlig og fagdirektør i ANFO, Håvard Kvernaas Bakken melder om et høyt nivå, med stor variasjon i hvordan man angriper oppgaven.
– Bredden blant de innsendte casene har vært stor, og det gjør juryens arbeid langt mer spennende og dermed også mer krevende. Det er gøy å se at kvaliteten på arbeidene skaper engasjement hos juryen.
På prisutdelingen deler ANFO også ut prisen Årets fagperson for employer branding. Dette er en individuell pris som foræres til en person som har vært med å løfte employer branding som fagfelt det siste året.
– Her er det ingen shortlist, men det er kommet inn mange nominasjoner, og jeg gleder meg til å avsløre vinneren, sier Bakken.
Totalt er det 30 ulike bidrag på shortlisten, som er fordelt over fem ulike kategorier.
Hyper topper listen med fem bidrag til shortlisten, tett etterfulgt av Whydentify med fire, og Los & Co med tre bidrag til shortlisten.
ÅPEN KLASSE:
Navn: | Innsender: |
Amedia: Kampen om folks tid | Try |
Experis: Middag smaker best hjemme | Whydentify |
Finnerlønn – Kantega | Kantega |
Julebanken – Eikas julekalender | Folka |
Mattilsynet – Har du sett Pia Sava? | Whydentify |
Podkastannonser på en ny måte | Gjensidige Forsikring |
Vi har alt, men ikke deg | Clay, Hyper og Oculos |
Vinmonopolet – Hva ville du gjort? | Los & Co |
Wanna TRY the other side? | Hyper |
ÅRETS HELHETLIGE EMPLOYER BRANDING:
Navn: | Innsender: |
Alv bygger Norges mest attraktive konsulentselskap | Alv |
dentsu – Vi har holdt av plass til deg | dentsu |
En java for en java | Hyper |
Hjelpetelefonen for (litt) frustrerte digitale hoder | Hyper |
Kunnskapen bak | COWI |
Vi er samfunnsbyggere | Släger |
ÅRETS KAMPANJE OVERFOR EGNE MEDARBIEDERE:
Navn: | Innsender: |
Gjenåpning | Gjensidige Forsikring |
OBOSorama – medarbeidereventet rett i hjerte! | OBOS |
Tietoevry Employer Branding kampanje | Gyro |
Vinmonopolet – Hva ville du gjort? | Los & Co |
ÅRETS KAMPANJE OVERFOR EGNE MEDARBEIDERE:
Navn: | Innsender: |
DNB Bedriftssenter | Whydentify |
En godt forfattet stillingsutlysning | Anorak |
Finnerlønn | Kantega |
Gulrotindeksen | Släger |
Telenor Norge – utviklere og arkitekter | Whydentify |
Vi har alt, men ikke deg | Clay, Hyper og Oculos |
ÅRETS KAMPANJE OVERFOR STUDENTER:
Navn: | Innsender: |
AF-kollektivet | AF Gruppen |
Rådgiverne | Norconsult |
UiT – Finn plassen din i nord | Los & Co |
Yrkesfagkampanje 2022 / jenter og bygg- og anleggsteknikk | Veidekke Entreprenør |