JCP PRAD har rustet opp animasjonsavdelingen sin - står bak ny animasjonsfilm for Røde Kors
– Dette prosjektet er et klart bevis på hvor langt vi har kommet, sier byråleder Lars Eia Kirkholm.
PR- og reklamebyrået JCP PRAD satser stadig mer på animasjon, og sist ut er en kampanje for Røde Kors’ samtaletjeneste for ungdom, Kors på Halsen.
– Bestillingen var en informativ animasjonsfilm rettet mot barn og unge i aldersgruppen 13-18 år, som skulle ha lang levetid, forteller Rebecca Egebjerg, Head of Design i JCP PRAD.
Løsningen ble en film som viser et knippe representative unge som kontakter Kors på halsen for å snakke om ulike tanker.
Får frem følelser mange sliter med
JCP PRAD har stått for hele produksjonen, og innebærer prosjektledelse, konsept, manus, illustrasjoner, lyd og animasjon.
– Vi har jobbet tett med både Røde Kors og deres fokusgrupper med barn og unge gjennom hele prosessen, og brukt deres innsikt i arbeidet med filmen. Dette har vært et meningsfylt og veldig spennende oppdrag å jobbe med.
Videoene viser at Kors på halsen er en tjeneste der unge kan snakke anonymt med en voksen om alt.
– På denne måten får vi vist frem følelser mange unge sitter med, men kanskje synes er vanskelig å snakke om. Videoene er tidløse, og viser et bredt spekter av ungdom og ungdomsproblemer.
Alt lages i eget hus
Røde Kors er veldig fornøyde med sluttresultatet.
– JCP PRAD har levert som bestilt, og gjort en kjempejobb med oppgaven. Det er ikke lett å lage noe som skal treffe så bredt, og kunne vare så lenge, men det synes vi de har klart til gangs!, sier leder for Kors på Halsen, Nelli Kongshaug.
Det siste året har JCP rustet opp design- og animasjonsavdelingen sin, og Kors på Halsen-prosjektet er et resultat av dette.
– Vi er stolte over det vi har bygget opp, og dette prosjektet er et klart bevis på hvor langt vi har kommet. Det er fantastisk gøy å lage en animasjonsfilm fra start til slutt i eget hus, avslutter byråleder Lars Eia Kirkholm.