Tørn har sikret seg profiler fra Rema 1000, Elkjøp og Schibsted Growth til styret
Overskudds-selskapet har hentet inn Trond Bentestuen, Julia Paulsen og Hanne Hollstedt.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– At disse tre ekstremt kompetente menneskene tror på oss og vil bidra betyr mye, sier gründer i Tørn, Anjali Bhatnagar, i en pressemelding torsdag.
Tørn er en markedsplass for overskuddsvarer, med en ambisjon om at ingen varer skal produseres, fraktes over store avstander for så å gå ubrukt i søpla, har de bygget en plattform hvor 150 byggevarehus, leverandører og produsenter i dag selger byggevarer de selv ikke får solgt.
Sikret seg årets markedsfører fra 2018
Nå har oppstartsselskapet sikret seg profiler fra Rema 1000, Elkjøp og Schibsted Growth til styret, som var aktivt fra 5 november.
Hanne Hollstedt har bakgrunn som markedssjef i Thon Hotels og Norsk Pantelotteri. I dag er hun Head of Marketing og gründerveileder i investeringsselskapet Schibsted Growth og bistår oppstartsselskaper som Bookis, Hjemmelegene, Dintero og Homely. Hollstedt mottok utmerkelsen Årets markedsfører for jobben hun gjorde for Thon Hotels i 2018.
– Jeg syns det er motiverende å kunne bidra til å realisere Tørns visjon om at ingen kvalitetsvarer går ubrukt i søpla. Vi må sørge for en mer bærekraftig industri og høyere utnyttelse av produserte varer, her kommer Tørn til å bli en viktig bidragsyter i byggebransjen.
Trond Bentestuen har med seg erfaring fra retail og merkevarebygging i b2c-markedet, og var inntil nylig administrerende direktør i Rema 1000. Tidligere har han vært leder for personmarkedet i DNB, og var blant annet ansvarlig for både utvikling og lansering av kjempesuksessen Vipps
– Tørn bidrar til å løse ett av byggevarenæringens største utfordringer. Overskudd av varer som av ulike grunner oppstår fra produksjon til butikk. Varer som kastes er ressurssløsing, det er dårlig økonomi for alle bedriftene i verdikjeden og ikke minst blir prisen til forbruker høyere enn nødvendig som følge av dette. Tørn er i gang med å gjøre noe med denne utfordringen. For meg er det meningsfullt og veldig gøy å få være med, og gi mitt bidrag til denne reisen, sier han i samme medling.
Spisskompetanse fra Zalando
Julia Paulsen er Nordisk E-commerce Director i Elkjøp. Hun har lang erfaring fra stillinger som Head of Digital Strategy i Telenor Digital, Brand Manager i Zalando, Head of Marketing and digital sales i Aprilia bank og Head of sales and Services i DNB.
– Personligheten, energien og drivet til Anjali inspirerer meg. Hun oppdaget et problem og fant en løsning som både hjelper byggevareindustrien, bidrar til mindre svinn og gir kundene tilgang på kvalitetsvarer til en lavere pris. Jeg føler meg virkelig heldig som får være med på Tørns reise videre og gjøre noe bra sammen med teamet, forteller Paulsen.
Bentestuen blir en del av Tørns advisory board og vil bidra aktivt i organisasjonen. Bhatnagar er fornøyd med å ha fått en kvinneandel på 50 prosent i styret.
– Både Hanne og Julia er særdeles dyktige på sine felt. Hanne er ikke bare en kapasitet av de sjeldne på merkevarebygging, hun har også kjennskap til den spesielle utfordringen oppstartsbedrifter står overfor når markedsbudsjettene ikke helt står i forhold til ambisjonene. Julias spisskompetanse og tro på datadrevet utvikling passer som hånd i hanske med en digital plattform som Tørn. At hun var med å bygge opp Zalando som endret premissene for netthandel sier sitt.