Nå har LinkedIn utvidet sitt spekter av videoannonsealternativer.

LinkedIn lanserer nye annonsealternativer

LinkedIn presenterer CTV-annonsering og Live Event Ads.

Publisert

Effektiviteten av markedsførings­kampanjer avhenger i stor grad av målgruppens omfang og engasjement. 

LinkedIn tar nå skritt for å styrke dine muligheter til å målrette og engasjere din målgruppe, både på og utenfor plattformen.

CTV-annonsering

Gjennom samarbeid med flere videoleverandører muliggjør LinkedIn nå at markedsførere kan aktivere videokampanjer som når publikum gjennom deres TV-er hjemme.

Som du kan se i eksempelet nedenfor, vil LinkedIn-annonsører som lanserer merkevarekampanjer nå kunne «nå profesjonelle på tilkoblede TV-er og strømmeenheter» for å utvide videokampanjene sine utover selve appen.

LinkedIn CTV Workflow

Som forklart av LinkedIn:

«Direkte i Campaign Manager kan du enkelt starte en LinkedIn CTV-kampanje og skalere den over vårt nettverk av utgivere, inkludert Paramount, Roku og Samsung Ads. Med LinkedIn CTV kan du være trygg på at kampanjen din er i samsvar med utgivere over LinkedIn Audience Network, som DoubleVerify målte til å være over 99 prosent merkevaresikker siden begynnelsen av vårt partnerskap.»

LinkedIn introduserer også Live Event Ads.

Dette gir en TV-lignende rekkevidde for dine LinkedIn-kampanjer, selv om rekkevidden på dette stadiet kan være begrenset av kampanjetypen og leverandøren.

Live Event Ads

LinkedIn introduserer også Live Event Ads som hjelper deg å markedsføre din bedrifts direktesending før, under og etter hendelsen. 

Faktisk har antallet seere av direktesendinger i appen økt med 34 prosent det siste året ifølge LinkedIn.

Likevel kan mange av disse gå ubemerket hen med mindre du har etablert kontakt med eller følger de riktige personene og merkene på plattformen. 

Kampanjer for direktesendinger gir en ny mulighet til å nå ut til et bredere publikum med strømmene dine.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS