Rekordstøtte til Rosa sløyfe
– Jeg vil takke alle våre kunder og medlemmer som har vært med å samle inn penger til kampen mot brystkreft.
I oktober støttet Coops kunder Rosa sløyfe-aksjonen ved å kjøpe frukt og grønt, utvalgte hygieneprodukter, rosa gjenbruksnett og donasjonsvarer.
Resultatet er rekorddonasjon på over 13,2 millioner kroner til kampen mot kreft.
Donasjonsvarene slo an
– Det er helt fantastisk, og jeg vil takke alle våre kunder og medlemmer som har vært med å samle inn penger til kampen mot brystkreft, sier Philipp Engedal, administrerende direktør i Coop Norge i en pressemelding.
Spesielt de rosa gjenbruksnettene og årets designsløyfe har vist seg å være veldig populære, og salget av disse produktene har stått for nesten halvparten av årets donasjon.
… og puppeklemming
Sunt kosthold er et av de viktigste tiltakene for å forebygge kreft, og derfor gir Coop én prosent av alt salg av fersk frukt, bær og grønnsaker i oktober til Rosa sløyfe-aksjonen.
Blant annet har rundt 1,2 millioner avokadoer og 520 000 mangoer forlatt Coops butikker i løpet av oktober.
Coop ville gi folk en påminner om hva du bør ikke bør klemme på. Derfor klistret de det viktige budskapet på avokadoene, med budskapet: klem heller puppene dine!
– Så vidt vi vet har vi fått utelukkende positive reaksjoner, og det tyder på at denne kommunikasjonen traff godt, sa kommunikasjonsrådgiver i Coop, Simen Kjønnås Thorsen til KOM24.