Statkraft har valgt ANTI som sin nye designpartner
– Dette blir en utfordrende oppgave.
– Å få være med og utvikle Statkraft sin nye identitet mot et internasjonalt marked viser vår styrke innenfor merkevarestrategi og design, sier Kenneth Pedersen, adminstrerende direktør i ANTI i en pressemelding.
Statkraft startet en byråkonkurranse før jul for å finne sin nye strategiske designpartner.
Etter dialog med både nasjonale og internasjonale byråer har valget falt på ANTI.
– Dette blir en utfordrende oppgave og et arbeid vi opplagt gleder oss til å dykke inn i. Allerede nå ser vi at Statkraft har enorm stolthet i organisasjonen og denne må vi klare å formidle gjennom merkevaren, sier Pedersen.
Statkraft har en meget sterk merkevare i Norge, men i øvrige markeder er de fortsatt relativt ukjente.
Derfor blir det svært viktig å utvikle en merkevare som fremstår konsistent på tvers av alle land de representerer.
– Som Europas største produsent av fornybar energi, med operasjoner i 21 land, er tiden inne for å gjøre et større løft av merkevaren vår. Vi ønsket å finne en designpartner med kompetanse på strategisk merkevareutvikling og som forstår hvordan vår forretningsstrategi kan omformes til design som kommuniserer våre ambisjoner, sier global merkevaresjef i Statkraft, Elisabeth Gathe.