
Kuben er i gang: Se alle vinnerene fra Bergens viktigste prisfest
Klarer Apriil å følge opp fjorårets storeslem?
Fredag kveld samles flere hundre mennesker fra Bergens reklamebransje til den høytidlige prisutdelingen Kuben, i regi av Salgs og reklameforeningen i Bergen, SRF Bergen.
I fjor vant Apriil storeslem og stakk av med hele ti priser.
I denne saken kan du utover kvelden få med deg hvem som stikker av med årets priser.
Første pris ble delt ut i kategorien Motion Graphics/Animasjon/3D.

Vinneren der ble Knowit Experience for deres jobb Arbeidsplasskonseptet for Forsvarssektoren.
Neste kategori er Nettsider. Her var det Cure som stakk av med seieren for deres jobb En digital plattform som spiller på lag med korps-Norge for Norges Musikkorps Forbund.
I kategorien film er det Sølvrev som står igjen som vinnere.
De stakk av med seieren for jobben Hate Being Alone for Universal Music Norway.
Deretter ble produkter og tjenester delt ut. Der fikk Cure kveldens andre pris for deres jobb En digital plattform som spiller på lag med korps-Norge for Norges Musikkorps Forbund.
Det er Mediehuset Bergen som sikrer seg sølv i klassen sosiale medier. De vant for jobben På innsiden av Eie Eiendomsmegling Bergen, for EIE Bergen.
I klassen annonser klarte Knowit Experience å stikke av med to gull. Kampanjene Årets dyr og Solbrilleskille for henholdsvis Galleriet og Avinor klarte man ikke å skille mellom.
Det ble seint på kveld før Apriil fikk sin første pris for kvelden.
Men i klassen tekst, hvor det var HMM Helsehjelp Ukraina og Sparebanken Vest som vant for Handling er håp. Byrået deres er Apriil.
I den klassiske kategorien reklamefilm var det et byrå utenbys fra som stakk av med gullet. Det var nemlig TADA som fikk gull for Aldri for sent å bli matros for Maritim Karriere.
I klassen effekt sikret de seg seieren for The Grand Question for Grand Hotel Oslo.
Så fort Apriil gikk av scenen kunne Mediehuset Bergen hente sitt andre gull for På innsiden av Eie Eiendomsmegling Bergen for EIE Bergen i klassen innholdsmarkedsføring.
Det ble delt ut to identitetsdesignpriser, en i klassen liten og en i klassen stor.
I klassen identitetsdesign, liten var det Super Inc. som fikk gull for jobben Visuell identitet - ATSK for Askøy Turn og Sportsdrillklubb, mens det var Nonspace som vant i klassen identitetsdesign, stor for deres jobb Skiftende perspektiver - visuell identitet for kunstmuseum for Kunstsilo.
Kampanjen Fløirestauranten 100 år for nettopp Fløirestauranten, sikret Sølvrev seieren i klassen håndverk.
Jobben Grab your DESTINASJON for Skyss sikret Apriil nok et gull, denne gangen i kategorien illustrasjon.
Don't Leave Norway Behind for Avinor sikret Knowit Experience deres fjerde gull for kvelden, denne gangen i åpen klasse.
Kategorien kampanje er kveldens nest siste pris som deles ut. Den er det Apriil som stikker av med, det var jobben The Grand Question for Grand Hotel Oslo.
Kveldens aller siste pris er folkets pris og den er det Apriil som stikker av med og med det sikrer de seg kveldens femte gull.
Jobben som sikret dem seieren er Byen é laget – Bergen é Brann for den foreløpige serielederen (delt med noen andre klubber), sportsklubben Brann.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no