Brann er klar for sesongstart – lanserer ny merkevarefilm
– Filmen representerer på flere måter en ny epoke for Brann.
Torsdag lanserte Sportsklubben Brann ny merkevarefilm.
Produksjonen bak filmen er sammensatt fra byrået Apriil og produksjonsselskapet På Film.
Konseptet er utarbeidet av et kreativt team bestående av kreatør Olav Iversen og forfatter Jon Hjørnevik. På regi var regissør Oscar Bøe, som nylig bidro på spillefilmen Victoria Må Dø.
– Det er med ærefrykt man tar på seg oppgave med regi på en film som skal klare å få frem det eksepsjonelt tette båndet mellom byen Bergen og sportsklubben Brann, sier Bøe om oppgaven med den nye filmen, i en pressemelding fra Apriil.
Et av grepene i filmen det musikalske lydsporet, som er en nyinnspilling av Nystemten.
Det er artisten Bendik som har stemmen.
Kreatør Olav Iversen avslører i pressemeldingen at det har vært omdiskutert på forhånd om man skulle våge å røre byens nasjonalsang.
– Vi diskuterte det i flere omganger, men kom frem at filmen representerer på flere måter en ny epoke for Brann. Vi har laget en fotballfilm uten et eneste spark på ballen, som løfter fram supporterne og folket som en like viktig del av Brann som spillerne, trenerne og alle som jobber i klubben, sier han i pressemeldingen.
– At Bendik, som er både supporter og ung kvinne gjør en ny versjon ble et fint symbol på nye tider, nå som sesongen sparkes i gang med kvinnenes første bortekamp mot Lillestrøm denne helgen, fortsetter han.
Filmen skal benyttes for Sportsklubben Brann for å promotere hele klubben gjennom 2024.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no