Brunch er kjøpt opp av Apriil
– Nå gleder vi oss til å ta steget til neste nivå.
– Oppkjøpet av Brunch Oslo er et ledd i Apriils plan om å styrke vår tilstedeværelse i Oslo innen reklame. Vi har hatt samtaler med Brunch over tid og fått veldig god kjemi. Markus og Simen har bygget et meget faglig sterkt miljø som passer perfekt inn i Apriil, sier CEO i Apriil, Erik Samsonsen.
Brunch Oslo er åtte ansatte og har kunder som Mills, Fremtind Forsikring, Homely, Av-Og-Til og Red Bull Norge på kundelisten.
I det siste har byrået også markert seg innenfor employer branding og e-læring. Nylig ble de mestvinnende byrå i Anfos Magnet Employer Branding Awards. Brunch har blant annet laget kurs for Vinmonopolet, Norsk Folkehjelp og Schibsted, og gjennomført rekrutteringskampanjer for Fremtind Forsikring.
Kampanjen for deres egne ansatte, «Byrået som permitterte fredagen», tok gull i «Årets kampanje egne medarbeidere».
– Vi har drevet Brunch selvstendig i åtte år. Nå gleder oss til å ta steget til neste nivå sammen med Apriil, som er et spennende kommunikasjonsmiljø som vi føler utfyller oss på mange måter. Vi er to utfordrerbyrå som slår oss sammen, sier Markus Ivan Johansson, daglig leder i Brunch Oslo.
Brunch Oslo beholder navnet sitt inntil videre, men blir i høst en del av Apriil-miljøet i Hausmanns Hus i Oslo, med rundt 50 personer. Alle nåværende partnere i Brunch fortsetter som eiere.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no