Mari Kihle og Doffen Trellevik er svært glade for at jobben deres ble nominert til Cannes Lions.

Apriil med sin første Cannes Lions nominasjon

Nominasjoner også til NORD DDB og POL.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det er helt sinnssykt fett, sier Doffen Trellevik, kreativ leder i Apriil Reklame til KOM24

Onsdag ble det klart at Apriil Bergen er nominert for «Handle With I Don't Care» for Strahl, produsenten av uknuselige glass, i underkategorien «Breakthrough on a Budget», i hovedkategorien «Creative B2B Lions».

Frimerke og sprittusj

– Vi har bodd i kjelleren på palasset (der festivalen er og alle vinnerne sine caser blir stilt ut, journ.mrk) de siste dagene, det er ekstremt mye bra arbeid å se der, rett og slett. Så det er litt kult at vi kan få gjennom med en idé som ikke er purpose driven eller for et stort brand. Den er helt rippet ned til beina for en lokal kunde i Bergen som importerer glass som ikke knuser,.

Sammen med Apriil Bergen sikrer også NORD DDB og POL seg nominasjoner i Cannes onsdag.

Trellevik kaller det for en idé der produktet blir ideen

– Men vi hadde litt tro på den i den kategorien. Det eneste vi har brukt penger på er et frimerke og en sprittusj. Det skal godt gjøres å ha gjort noe billigere, sier han.

Han trekker fram kreatørene Mari Kihle, Cèdric Luceau, Erik Lysø og Øystein Vik som har jobbet på prosjektet.

Men Apriil Bergen er ikke eneste norske nominasjon i Cannes onsdag. De stiller i godt selskap sammen med NORD DDB og Pol.

Førstnevnte er nominert i hovedkategorien «Direct», under «Social Behavior», for McDonalds «Take away your takeaway». Dette er deres andre nominasjon så langt.

– Bevis på at vi er på rett vei

Eddie D'Sa er CEO i Nord DDB Oslo.

– Dette er superspennende for hele byrået og gjør dette til en gøy uke for oss, sier han til KOM24 og kaller det et bevis på at de er på rett vei som byrå.

Byrået er ikke på plass i Cannes denne uken.

– Men vi prøver å få hele byrået ned til neste år. Men etter to år med korona og bestillinger og avbookinger i ett, tok vi ikke sjansen på at det skulle skje igjen, sier han.

POL har fått sin nominasjon i klassen PR Lions, under kategorien «Corporate Image, Communication & Reputation Management» for kampanjen «When Harry met Santa» for Posten Norge. Den var de og nominert med i klassen Film craft, men det ble tirsdag kveld kjent at de ikke stakk av med noen løver for filmen i den klassen.

Powered by Labrador CMS