Vant ingenting i Bergen – Nå har de laget verdens nest beste reklamefilm
Skal feire med et «ydmykt» glass rosè.
Denne artikkelen er over to år gammel.
(CANNES): Da den lokale reklameprisutdelingen Kuben ble arrangert i Bergen vant Apriil null og niks for deres kampanje Handle with i don't care. Torsdag ble den kåret til verdens nest beste reklame.
– Det var gøy å våkne på onsdag til nyheten om nominasjon, men dette her var enda gøyere. Det var stort, sier ejn jublende glad Doffen Trellevik i Apriil til KOM24.
Han har nettopp kommet ut av det berømte palasset i Cannes, sammen med Mari Kihle, en sølvløve rikere.
– Dette er helt ellevilt!
– Dette er helt ellevilt!, sier han og fortsetter å si at dette gullet føles som gull og diamanter og litt til.
– Og det er gøy når det er på en liten idé og for en av de minste kundene vi har. Jeg håper det fortsetter å gi noe til byrået, at vi fortsetter å leite etter gull i de små brifene, sier han.
Ideen til kampanjen oppsto da Trellevik hadde bestilt noen glass i posten, som knuste. Da kom en intern de hadde opp med ideen.
– Så var ideen mye mer komplisert i utgangspunktet, men så strippet vi det ned til beina og bare skrev adressen og ingen budskap, sier han.
Setningen Handle with i don't care fikk han fra sin egen bagasje der han har flere stickers med merkelappen Handle with care.
– Men som du ser de som pakker flyene blir provosert av og tenker de skal bruke bagen din som fotball. så ble det en liten tvist på det, forteller han.
Kihle har vært kreatør på kampanjen og har jobbet med casefilmen som ble sendt inn til juryen. Hun sier det er veldig kult å ha sikret seg en sølvløve.
– Ja, det er veldig kult. Vi så jo konkurransen der inne nå og den var heftig. Nesten alle jobbene var utrolig gode, det var veldig inspirerende, sier hun.
– Hyggelig og smigrende
Som KOM24 skrev om tidligere i kveld så var jurylederen for Creative B2B-klassen under Cannes Lions, Paul Hirsch, chief Creative officer i Doremus, full av lovord om kampanjen og kalte den jævlig bra og sa at hadde det vært en klasse, hadde kampanjen til Apriil fått folkeprisen i klassen.
Det blir Trellevik og Kihle glade for å høre.
– Det er veldig hyggelig og smigrende å høre. Det er gøy at vi ikke fikk noen ting i den lokale reklamefilmkonkurransen i Bergen, så vi tok igjen her, sier han og ler.
Nå skal de ut og feire seieren.
– Nå skal vi feire med mat i magen og et ydmykt glass med rosè, sier han humørfylt