1200 markedsførere har svart: Dette er trendene de har mest tro på i 2023
Varsler kutt i markedsføring på Metaverse og AR.
90 prosent av markedsførere som bruker korte videoer, vil øke eller opprettholde investeringen neste år. 21 prosent av markedsførerne planlegger å bruke kortere videoer for første gang i 2023.
Det viser HubSpot nyeste versjonen av State of Marketing-rapporten hvor over 1200 markedsførere har svart.
Den nest mest populære og inntekstbringene trenden er influencer-markedsføring, og 89 prosent av markedsførerne som bruker det vil øke eller opprettholde investeringene neste år.
Siden Instagram, Twitter og Facebook fortsetter å utvikle e-handelsmulighetene, vil også kundeservice via direktemeldinger bli viktigere. Et bevis på dette er at mer enn én av fem i generasjon Z og nesten 25 prosent av millennials har kontaktet en merkevare på sosiale medier for kundeservice de siste tre månedene.
Synlighet i søk er ikke noe nytt og 88 prosent av de som bruker det vil øke eller opprettholde investeringen sin i 2023. Blant de spurte markedsførerne er dette den tredje viktigste trenden de vil bruke penger på.
State of Marketing-rapporten viser ikke bare hvilke trender som vil øke, men også hvilke som vil avta. Én av tre markedsførere som bruker NFT-er og metaverse planlegger å slutte med det innen utgangen av 2023. I tillegg topper også stemmesøkoptimalisering og VR/AR listen over trender markedsførere planlegger å slutte å bruke neste år.