Stendi lanserer ny kampanje.
Stendi lanserer ny kampanje.

I fjor fikk de bøttevis av kjeft, nå prøver Stendi seg igjen

Sist søkte de etter talentløse idioter. Nå renner dassen over hos Stendi.

Publisert

Veldig dårlig forsøk på humor, langt på jordet, tvilsomt arbeidssted, særdeles useriøst, nedlatende.

Det var bare noen av betegnelsene som kom da Stendi for to år siden søkte etter talentløse idioter. Eller sosionomer, barnevernspedagoger og vernepleiere, som det også heter.

– Skjønner det

Det skrev Stendi for ett år siden da de søkte etter ansatte. Det hele førte til en kraftig mediestorm.

– Når jeg leser det vi skreiv i ettertid, så skjønner jeg det jo.

Det sier Kristoffer Alderin som er Markedsdirektør i Stendi.

– Man må huske på at dette er en bransje som ikke har rista så masse i buret tidligere, så man skal trå litt varsomt, innser han.

Normalt sett er de vant med å bli hedret for kampanjene de lager. 

Samtidig peker han på at det er en bransje som mangler en rekke omsorgsarbeidere.

– Da er man nødt til å trekke litt oppmerksomhet til bransjen, sier han.

Og nå prøver de seg igjen.

I dag gikk de live med en ny kampanje.

Alderin sier de har lært en del siste forrige gang.

Søkerrekord

– Vi gleder oss til å teste om dette også ligger nok utenfor bransjestandarden, og om vi får like mange reaksjoner som sist, sier han.

Nå har de laget en film som spiller på det med lange beslutningsveier og manglende evne til å ta avgjørelser og manglende tilgjengelighet. 

Denne filmen kaller de for propp i systemet og er laget for at man fortsatt skal sikre seg kvalifisert arbeidskraft og da mener de at man må riste i bransjeburet, som de kaller det. 

Og selv om de fikk mye kritikk i mediene sist gang, var ikke annonsen noen bommert, sier han.

– Det er den stillingsannonsen vi har fått flest søkere på de siste tre åra, sier han.

Den traff de den skulle treffe på en god måte.

– Men jeg forstår at den fikk de reaksjonene de fikk, understreker han.

Han går ikke med på at de er blitt feigere denne gangen.

Stor produksjon

– Men vi har blitt mer rutinerte, sier han.

Nå håper de at kampanjen resulterer i gode søkere.

– Men enda viktigere er det å løfte omsorgsbransjen, slik at når man skal ta et studievalg, så tenker man at omsorgsbransjen ikke er så traust, sier han.

Kampanjen, som i hovedsak skal gå i sosiale medier, er laget med hjelp av interne krefter samt at de har fått hjelp av Trond Høines, Screen Media og Synlighet. 

– Dette er en av de største produksjonene vi har hatt, sier han.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS