SponsorChecks lanseringsteam, fra venstre Alexander Solberg fra Nosleeptillbrooklyn, Eirik Ekrann, Alexander Staübert, Ingeborg Jore fra Ipsos og Aris Theophilakis fra Nosleeptillbrooklyn.

Lanserer ny effektmåling av sponsorater

Ipsos og Nosleeptillbrooklyn lanserer i disse dager SponsorCheck, en lavterskels måling for sponsorer og sponsorobjekter.

Publisert

Det melder partene i en pressemelding.

Det nye verktøyet er et samarbeidsprosjekt mellom analyseselskapet Ipsos og reklame -og eventbyrået Nosleeptillbrooklyn, og skal gi en effektiv evaluering av et sponsorat gjennom en pre- og en postmåling, som vil vise om aktiveringen av sponsoratet har bidratt til å styrke merkevaren. 

Produktet er utviklet av analyseinstituttet under ledelse av daglig leder Eirik Ekrann og bygger på deres BrandCheck-metodikk.

– Vi ser at merkevareansvarlige ønsker bedre innsikt rundt hvordan man kan minimere risiko, forbedre kvaliteten på beslutningstakingen og øke avkastningen av markedsinvesteringene, sier Ipsos-sjef Eirik Ekrann i pressemedlingen.

Å gi merkevarebyggere svarene de trenger, når de trenger dem var et tydelig mål opplyser byråleder Aris Theophilakis i pressemeldingen. 

– Vi som jobber mellom sponsor og sponsorobjekt ser at viktige avgjørelser ofte ender opp med å være basert på brede målinger og «observasjonell benchmarking» i stedet for relevant målbårhet og medfølgende innsikt, avslutter Theophilakis. 

Powered by Labrador CMS