Lanserer LinkedIn-festival i to norske byer
– Jeg tror næringslivet og kommunikasjonsbransjen over hele landet er sultne på flere faglige event utenfor hovedstaden, sier Fredrik Fornes.
Hubify-gründer og LinkedIn-ekspert, Fredrik Fornes, lanserer nå festivalen Attention.
Det blir to ulike arrangementer i Harstad og Bergen, og beslutningen ble tatt etter at de gjennomførte et lignende arrangement på Eldorado i Oslo i fjor.
Attention blir landets eneste konferanse som utelukkende handler om LinkedIn, den sosiale plattformen der 1,3 millioner nordmenn har en profil i dag.
– Responsen på fjorårets arrangement forteller oss at det er mange som ønsker mer kunnskap om hvordan de skal publisere, og hva. Bruker man kanalen riktig er potensialet veldig stort, både når det kommer til synlighet, salg og for å tiltrekke seg de riktige folkene, sier Fornes i en pressemelding.
Hovedtemaene for Attention er employer branding, salg, tekst, kunstig intelligens (KI) og LinkedIn-algoritmen. Det vil også være et eget foredrag om mot på programmet, for å inspirere flere til å tørre og ta steget ut på plattformen.
Målsetningen med konferansen er å stryke bedrifters organiske synlighet på LinkedIn, men arrangøren presiserer at programmet er relevant for alle som jobber med kommunikasjon.
Blant de nasjonale talerne finner vi Atle Vårvik, grunnlegger av MOT Norge og en pioner innen positiv atferdsendring, og Camilla Hager, en av landets fremste foredragsholdere om kunstig intelligens.
Christine Calvert er tekstdoktoren som vil lære deltakerne hvordan de formidler godt og effektivt med ord, mens Hans Petter Stub vil fortelle om hvordan man kan bruke LinkedIn for å tiltrekke seg de riktige arbeidstakerne.
Fornes selv deler innsikt om nye funksjoner på LinkedIn. Den nederlandske LinkedIn-stjernen Richard van der Blom kommer også til Norge for å dele sine beste innsikter om LinkedIn-algoritmen og råd om hvordan du lykkes med å generere salg gjennom plattformen.
– Vi deler opp dagen i foredrag med veldig konkret læring, før vi går inn i breakout rooms hvor deltakerne får jobbe praktisk med foredragsholderne for å få maks verdi ut av dagen, sier Fornes.
Attention-festivalen kommer til Harstad 4. september med den tidligere TV-profilen Carina Olset som vert. 6. september går turen til Bergen. Her er det programleder og tidligere kulturredaktør Hilde Sandvik som leder showet.
– Nå tester vi ut hvordan responsen er utenfor hovedstaden, og håper publikum stiller opp. Særlig i Nord-Norge har vi fått høre at de er sultefôret på faglige arrangement siden alt stort sett skjer i hovedstaden. Nå har vi lyttet til dem og tar det med oss til nord. Da har de bare med å stille opp også, avslutter Fornes smilende.