Dintero jakter utviklere med utendørsreklame
– Ikke en mediekanal vi normalt ville brukt, sier markedssjef Kaja Amundsen Tenfjord.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Vi har fått høre at vi er en spennende arbeidsplass hvor vi både gir stor tillit og viktige oppgaver til våre utviklere. Vi har også jobbet hardt med å få på plass en god arbeidskultur, fleksibilitet og andre attraktive goder for å tiltrekke oss de beste hodene, sier markedssjef i Dintero Kaja Amundsen Tenfjord, i en pressemelding.
Likevel innrømmer hun at det er langt ifra enkelt å rekruttere utviklere i dag, og derfor har fintech selskapet tatt grep.
– Normalt ville vi kanskje ikke gått til Clear Channel først med våre B2B-kampanjer men når man trenger impact og høy oppmerksomhet så er utendørs veldig nyttig. Men det er ikke en mediekanal vi normalt ville brukt.
For normalt bruker Dintero spesifikke online flater og inbound marketing, men har nå tatt i bruk utendørsformatet for å tiltrekke seg oppmerksomheten i et tøft rekrutteringsmarked.
Målet er flere søkere til de ledige stillingene, og for Amundsen Tenfjord er det også en kanal for merkevarebygging.
– Litt flott er det kanskje, men vi håper både utviklere og andre deler av målgruppenlegger merke til oss, avslutter hun.
Dintero er et norsk fintech selskap som ble startet i 2017 og leverer betalingsløsninger blant annet til til markedsplasser, plattformer og nettbutikker. I 2020 kom Schibsted inn på eiersiden.