F.v. Maja Pawinska Sims (PRovoke Media) og Paul Holmes (PRovoke Media) delte ut prisen til BCW, som ble tatt imot av Marta Karlqvist, Jonas Eriksson og Axel Bringel, som alle tilhører BCW Stockholm.

BCW ble kåret til årets nordiske byrå i SABRE

– Det nordiske fellesskapet vi har er veldig sterkt og butikken går bra, sier administrerende direktør for BCW Oslo.

Publisert

Torsdag gikk SABRE (Superior Achievement in Branding, Reputation & Engagement) Awards, av stabelen i Gesellschaftshaus Palmengarten i Frankfurt.

Trigger, Geelmuyden Kiese og PR-operatørene var alle nominert, og sto for totalt 15 norske vinnersjanser, i det som omtales som VM i PR.

Trigger åpnet gullkontoen og sikret Norges første SABRE-gull for «The Period Act» i kategorien «Healthcare», for årets kampanje i Norden. I tillegg ble byrået i Torggata kåret til Europas tredje beste byrå å jobbe for. De kunne også juble for seier for årets nordiske kampanje med Matvett.

Geelmuyden Kiese sikret seg gull for Yara-jobben i kategorien «Chemical & Industrials».

Jobbet knallhardt

Sett med norske øyne var det ikke bare Trigger og Geelmuyden Kiese som kunne juble i Frankfurt.

Hill+Knowltons europeiske avdeling ble kåret til årets byrå i Europa, Rud Pedersen Public Affairs ble kåret til Europas beste public affairs company, og BCW ble kåret til årets nordiske byrå, torsdag kveld.

I fjor var det Trigger som vant «Nordic Consultancies of the Year». Byrået som vinner i denne kategorien, kvalifiserer seg til en finale senere der man senere kan bli kåret til «Global Agency of the Year».

Om årets nordiske byrå viser juryen til hvordan fusjonen mellom Burson-Marsteller og Cohn & Wolfe, som ble til BCW – har vært en suksess.

– Dette er så bra! Vi har jobba knallhardt og har bygd et så bra lag, og da er det skikkelig hyggelig å få en sånn anerkjennelse. Norden er veldig viktig for oss, sier administrerende direktør for BCW Oslo, Kristian Sarastuen, i en pressemelding.

– Deler raust

I løpet av de siste tre årene har BCW mottatt prisen to ganger.

BCW har kontorer i Sverige, Finland og Norge. Hver med sine styrker, og samarbeidet på tvers av landegrensene. Juryen viser videre til at selv om en vekst på 4 prosent i fjor kan høres beskjeden ut, reflekterer den en imponerende snuoperasjon i Finland og Norge, kombinert med fortsatt sterke resultater fra Sverige.

– Det nordiske fellesskapet vi har er veldig sterkt og butikken går bra. Vi deler kunnskap og erfaringer raust med våre naboland og driver hverandre frem. Det gjør at vi har mange strenger å spille på, og det ser kundene våre også.

– Både her i Norge og hos våre naboland har vi så gode folk, og det er jeg så stolt av. Nå passer det bra med en ny pris i våre nyoppussede lokaler, avslutter Sarastuen.

Powered by Labrador CMS