Schempelett kampanje fra SpareBank 1 og Morgenstern
Hyller skaperkraft, initiativ og ståpåvilje og i ny reklamefilm.
I 2020 lanserte SpareBank 1 Bedriftsløftet – en kampanje som setter søkelys på alle små og mellomstore bedrifter, og hvorfor det er viktig at de skal lykkes.
– Der vi tidligere har kommunisert på samfunnsnivå, var ideen nå kommet til å gi bedriftseiere en klapp på skulderen for alt arbeidet de legger ned for å få ting til å gå rundt, forteller Cecilie Andrésen, direktør for marked og distribusjon i SpareBank 1 Utvikling.
Å starte bedrift er kjempelett – å drive er derimot ikke alltid en dans på roser
På tampen av fjoråret lanserte SpareBank 1 «Starte AS» i samarbeid med Brønnøysundregistrene og finansnæringen – en løsning som gjør det å etablere et aksjeselskap mye enklere og raskere.
– Men selv om SpareBank 1 nå har gjort det enda lettere å starte bedrift, så er sannheten at den virkelige jobben begynner etter at søknaden til Brønnøysundregistrene er godkjent, sier Monica Jacobsen, leder markedsaktiviteter og innhold i SpareBank 1.
SpareBank 1 har bedriftskunder over hele landet, og vet godt at det er hardt arbeid og utvikling over tid som er nøkkelen til suksess.
– Det har derfor vært viktig for oss å anerkjenne de som allerede driver små og mellomstore bedrifter i hele Norge. For det å drive egen bedrift er blod, slit og tårer – og evig optimisme, sier Jacobsen.
– Å lage en kampanje som skal selge inn hvor lett, men også hvor hardt det kan være å starte bedrift? Schempelett!, uttaler Ester Hjellum og Jørgen Bøhle Bakke, kreativt team fra Morgenstern.
Kampanjen er produsert av Tangrystan, med Meriam Baanaas på regi og Gry Sætre som produsent, og vises i disse dager på TV, kino, utendørs, web-TV, sosiale medier og display.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no