TRY-duoen Mathias Sandvik og Hallvard Vaaland skal representere Norge i Cannes i juni.

Duoen fra TRY Reklame skal representere Norge i Young Lions Digital

Mathias Sandvik og Hallvard Vaaland skal representere Norge i Cannes i juni.

Publisert

– Jeg synes det selvfølgelig er utrolig stas å vinne, også gleder jeg meg til å representere Norge i Cannes. Vi vet at det er tøff konkurranse, men vi har også tro på at vi kan stille sterkt, sier Hallvard Vaaland til KOM24.

Onsdag kom nyheten om at han og Mathias Sandvik gikk helt til topps i INMAS nasjonale konkurranse Young Lions Digital – og dermed får representere Norge i den internasjonale konkurransen Yooung Lions Competitions i Cannes i juni. 

Begge jobber som kreatører hos TRY Reklame og slo ut hele 13 andre team i kampen om den gjeve plassen. Teamet har deltatt én gang tidligere, men årets konkurranse var deres siste sjanse, da Vaaland fyller 30 senere i år. 

– En fin måte å avslutte 20-årene på, tilføyer han. 

Når det gjelder ideen bak deres prosjekt, «The Lifelong Login», forklarer Sandvik: 

– Vi ville belyse hvor enkelt nordmenn kan logge inn i mobilbanken sin, mens kvinner rundt om i verden venter en hel livstid på tilgang. Derfor forlenget vi innloggingstiden på kvinnedagen for å reflektere dette.

Enstemmig jury

Juryen:

Det er storjuryen i Gulltaggen som har foretatt juryeringen av årets team i den nasjonale konkurransen. Den ledes av: 

  • Jurygeneral Erik Haukaas Aspaas fra Schibsted
  • Visegeneral Bendrik Høibraaten fra TRY Design

I tillegg har jurylederne i årets fagdisipliner i Gulltaggen bidratt: 

  • Glenn Haugen, Creative i Nord DDB
  • Henrik Hildre, Kommersiell innholdsansvarlig i Egmont People
  • Vilde Hurum, Teknolog i Blank

Christian Øygarden som arbeider som digitalrådigver i CARE til daglig var også med i juryen som representant for briefholder CARE. 

Juryen var alle imponerte over vinnernes idé, og begrunner valget av vinner slik:

– Årets vinner av Young Lions Digital imponerte juryen med sin originalitet og enkelhet. Arbeidet evner å fange målgruppen – en relativt stor en, akkurat i det øyeblikket man tenker på egne penger, der det er kort vei inn til kontoen. Bidraget sammenligner nordmenns tilgang på banktjenester med kvinners tilgang på egne penger der ute i verden, på en elegant og informativ måte, uten å bli invaderende.

Juryen er enstemmige og helt sikre på at om Care hadde fått innpass i norske bank-apper på kvinnedagen, ja da hadde antallet faste givere økt – og flere kvinner hadde fått livsviktig hjelp mot en bedre økonomisk fremtid, lyder jurybegrunnelsen. 

Powered by Labrador CMS