Henrik Alfheim vender tilbake til reklamebransjen
Kunne ikke takke nei TIL NXT: – Åpenbart truffet en nerve i dagens marked.
– Utrolig spennende å være på den andre siden av bordet igjen, sier Henrik Alfheim, i en pressemelding.
Etter tre år som Digital Salgs- og Markedsansvarlig for Moccamaster i Norden, og som konsulent innen digital forretningsutvikling, vender han tilbake til reklamebransjen og NXT Oslo Reklamebyrå.
– Liker tempo og driv
– NXT er et spennende kommunikasjons- og digitalbyrå med en unik infrastruktur, og over 20 års erfaring i markedet. De siste årene har de bygget opp en spennende digital byråsatsing som åpenbart har truffet en nerve i dagens marked og er i sterk vekst.
Daglig leder Erik Johnsen sier Alfheims oppgave blir å sikre videre vekst og utvikling for NXT sin digitale satsing.
– Henrik blir en viktig ressurs når vi nå skal ta nye digitale steg.
Og blant annet vekstplaner, gründer-mentalitet, og verdigrunnlag, tiltrakk Alfheim tibake til reklamebransjen og NXT.
– Jeg liker jo tempo og at det er driv i butikken, og når muligheten i NXT kom, var den så spennende at jeg rett og slett ikke kunne takke nei.
Eies av de ansatte
Alfheim har vært sentral i oppbyggingen av flere digitale byråsatsinger, for blant andre Schibsted, Mediabrands og PeoplePeoplePeople. Han har jobbet med kunder og merkevarer som Coca-Cola, Porsche, Clas Ohlson, Tine, Ringnes, Universal Pictures, Interoptik, Fusalp og Kreftforeningen.
I tillegg har han vært fast foreleser i digital markedsføring på Handelshøyskolen BI og digital forretningsutvikler hos Bonnier og Viaplay.
NXT Oslo Reklamebyrå ble startet i 2000, og er et uavhengig byrå som eies av de ansatte. NXT ble etablert som et spesialistbyrå innen direkte markedsføring og målbar kommunikasjon.