Storm Communications gjør podkast-rekruttering
Tilfeldighetene gjorde at finaleintervjuet til Pernille Wold Kaspersen ble en opptreden i podkasten «Stormkast med Valebrokk & Stordalen».
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Vi fikk en sterk anbefaling om å sjekke ut Pernille da vi tidligere i høst så etter flere flinke folk. Og vi ble raskt overbevist. Pernilles engasjement er det umulig ikke å bli smittet av og hun viser, til tross for ung alder, en trygghet, forretningsteft og kunnskap om historiefortelling som gjør henne til et solid tilskudd i teamet, sier daglig leder i Storm Communications, Marius Parmann, i en melding.
Pernille Wold Kaspersen (23), er den yngste rekrutteringen deres noensinne.
– En no brainer
Hennes solide kunnskap og erfaring med å jobbe med yngre arbeidstakere gjorde at siste del av intervjuprosessen ble noe uvanlig. Tilfeldighetene skulle ha det til at dette var tema i podkasten der Per Valebrokk og Petter Stordalen er programledere.
– I podkasten skulle vi blant annet diskutere hva som gjør arbeidsgivere attraktive for yngre arbeidstakere. Da passet det perfekt å invitere Pernille som gjest ved siden av Vipps-sjef Rune Garborg. Hun var modig som takket ja, og leverte en strålende opptreden i studio. Tilbakemeldingen fra Per og Petter etter podkast-intervjuet, var at spørsmålet om å ansette Pernille var en «no-brainer», sier Parmann.
Etter gjesteopptreden i podkasten og et par kaffeprater, var det heller ingen no brainer for Kaspersen at hun ønsket å bli en del av teamet til Storm.
– Det var ingen tvil om at dette var mennesker jeg ville jobbe med, og ikke minst lære av. Byrået setter sin ære i å være landets hyggeligste, og med en helt rå tverrfaglig kompetanse er det ingen annen plass jeg heller vil sparke i gang karrieren, sier Kaspersen.
– Kjente meg veldig igjen
Hun legger til at hun har landet drømmejobben. Og at mye av grunnen var deres fremoverlente og kundeorienterte tilnærming.
– Jeg er imponert over hvordan Storm tør å teste nye formater og hvordan de er ambisiøse på vegne av kundene sine. Jeg kjente meg veldig igjen i tankegangen og fikk kjempelyst til å bli en del av gjengen.
Kaspersen har en kombinasjon av relevant utdannelse og erfaring. aHun har et årsstudium i psykologi fra NTNU, og bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring fra Handelshøyskolen BI.
Ved siden av studiene har hun vært aktiv i BIs Studentorganisasjon (BISO), hvor hun har utviklet strategier og jobbet med merkevarebygging og verdiskaping for organisasjonen. Og det siste året har hun også jobbet med blant annet employer branding i kommunikasjonsavdelingen i COWI.