Etter ti år i Trigger, gjør Tonia sitt aller første jobbytte
Har fått en helt ny rolle i Elkjøp Nordic.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Etter ti år i byrå og på samme arbeidsplass var tiden rett og slett inne for noe nytt, sier Tonia Kalantzakou til KOM24.
Hun startet det nye året med helt blanke ark og nye muligheter i ny jobb for Elkjøp Nordic, og gjør dermed karrierens første jobbytte.
– Rett etter studiene var jeg så heldig å få jobb i Trigger Oslo som prosjektleder. Etter hvert ble jeg innholdsrådgiver og deretter spesialiserte jeg meg på tekst og var tekstprodusent den siste tiden. Jeg skrev tekster i en rekke formater til ulike kanaler og plattformer, men også redaksjonelt, forteller hun.
Blir sentral i CRM-teamet
Etter ti år har det tatt tid for Trigger-veteranen å bli helt klar for å forlate byrået i Torggata.
– Det er verdens beste gjeng, men i høst fant jeg ut at det var på tide å søke nye utfordringer og se hva som skjer når en ny dør åpnes.
I Trigger har hun vært med på både opp- og nedturer, vært med på å bygge opp innholdsavdelingen, jobbet med utallige kunder og prosjekter, lært om organisasjonsendringer, folk, engasjerende kommunikasjon og samfunn.
– Jeg har møtt og lært av så mange dyktige og fine folk, og fått venner for livet. Heldigvis vil vi treffes videre i Trigger sin egen bowlingliga og andre «slektstreff».
Nå begynner et nytt kapittel i Elkjøp Nordic som Nordic CRM Writer.
– Jeg skal jobbe med tekst og internproduksjon i Content-avdelingen og blir samtidig sentral i CRM-teamet. Elkjøp Nordic styrker satsingen på relevant 1:1-kommunikasjon i alle deler av kundereisen, også etter kjøp, og her vil jeg bli veldig delaktig.
Kalantzakou vil blant annet skrive tekster til kundeklubben, nyhetsbrev og ellers ha andre tekstoppgaver på tvers av team.
– Jeg ønsket å finne en jobb på kundesiden og håpet var at det ville finnes stillinger der ute hvor jeg kunne fortsette å dyrke teksten, men samtidig bryne meg på noe nytt. Nettopp det har jeg funnet her i Elkjøp Nordic, og jeg gleder meg til å fordype meg i merkevaren. Rollen min er helt ny, så det blir spennende å få være med på å forme den etter hvert.
Sunt å prøve noe nytt
CRM er et fagområde hun ikke har særlig erfaring med fra før, men gleder seg til å lære mer om.
– Det blir helt klart veldig spennende å få jobbe ut mot til mer enn 6,5 millioner kundeklubb-medlemmer i alle fire land. Samtidig håper jeg at jeg får bruke min spisskompetanse på tekst i andre sjangre og formater. Jeg tror arbeidshverdagen blir variert med mye tempo, og det liker jeg.
En av de største utfordringene blir å lære å kjenne hele organisasjonen.
– Det å forstå hvordan alt henger sammen. Vi jobber jo på nordisk nivå, så det er nok å henge fingrene i. Elkjøp er et spennende selskap med høye ambisjoner, og jeg kan etter kun få dager si at kulturen er varm og inkluderende. Jeg har blitt tatt godt imot og gleder meg til å bli bedre kjent med organisasjonen, menneskene og oppgavene.
Fra å være en veteran til å være helt ny, har hun beveget seg utenfor komfortsonen.
– Ja, absolutt. Jeg satt veldig godt og komfortabelt i Trigger etter så lang tid. Nå er jeg helt ny og den som må spørre om alt, og jeg skal innrømme at jeg gleder meg til det har gått en liten stund og jeg har kommet mer inn i det. Men her kommer fordelen med byråerfaring inn; det å sette seg inn i nye ting, kunder og tematikk har jeg godt under huden, så det skal nok gå bra, sier hun og avslutter:
– Så vet jeg jo hvor sunt det er å prøve noe nytt, så tidspunktet for jobbyttet er veldig riktig.