Denne kampanjen fra Vita og TRY Opt er med og kjemper om å bli kåret til den beste i Norden i november.
Denne kampanjen fra Vita og TRY Opt er med og kjemper om å bli kåret til den beste i Norden i november.

Bare en norsk finalist i årets TikTok Ad Awards 

VITA og TRY Opt er med og kjemper i utvidet svensk mesterskap i TikTok Ad Awards.

Publisert Sist oppdatert

13. november blir TikTok Ad Awards arrangert for tredje året på rad i Stockholm og nå er de nominerte klare. 

Det er ikke en konkurranse med sterke norske tradisjoner. Det første året var det også bare en norsk nominert, mens det i fjor var det tre norske nominasjoner.

I år er det VITA sin Black Friday-kampanje, laget i samarbeid med reklamebyrået TRY Opt, som skal forsvare de norske fargene.

Kampanjen er nominert i kategorien Greatest Performance. 

Målet med kampanjen var å øke merkevaresynligheten under den konkurransepregede høytidshandelen. Kampanjen er en kreativ miks av humor og ASMR-innhold for å rette seg mot skjønnhetsentusiaster i Norge. Med kreativ musikk og uttrykk som «Girl math» har kampanjen engasjert stort og nådd bredt på TikTok. 

– Med TikTok Ad Awards ønsker vi nok en gang å feire kreative kampanjer som skiller seg ut på TikTok, og vi er så glade for å se så mange fantastiske bidrag fra Norden. Nordiske merker viser at kreativitet ikke har grenser og engasjerer seg virkelig med TikTok-samfunnet på nye, autentiske og underholdende måter, sier Liv Sandberg, General Manager Global Business Solutions Nordics & CEE, ved TikTok. 

Juryen består av markedsførere og kreative profiler fra anerkjente og kredible byråer og selskaper. Trine Slagnes, Head of Performance, Social Media i Smood Social, og Eirik Sveen, Manager of Content Strategy i Re:media, er Norges jurymedlemmer

Vinneren får 40 000 dollar i annonsekreditter på TikTok, noe som er 10 000 dollar mindre enn i fjor.

Alle bidrag i kategoriene «Greatest Branding», «Greatest Performance» og «Greatest Creative» vil automatisk bli vurdert til hovedprisen, «Greatest TikTok». Denne prisen går til den kampanjen som har utmerket seg mest totalt sett.

Vinneren av kategorien «Greatest TikTok» får en tur til Lisboa, hvor de får mulighet til å konkurrere mot resten av Europas vinnere om å bli kåret til den beste i hele Europa den 27. november.

I tillegg til det ene norske bidraget i konkurransen er det to danske nominerte, tre finske og 21 svenske.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS