Ikke noe TikTok Award til Universitetet i Oslo
Det ble klart under denne ukens TikTok Awards Nordic.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Onsdag ble tidenes aller første TikTok Awards Nordic avholdt i Stockholm. Konkurransen retter søkelyset mot byråer og merkevarer i Norden som har gjort seg bemerket på plattformen.
I de tre kategoriene «Greatest Creative»,«Greatest Performance» og «Greatest TikTok», har juryen kommet fram til tre vinnere.
Totalt var det elleve nominerte bidrag, og bidragene har kommet inn fra alle de nordiske landene.
Da shortsisten kom i slutten av oktober var det kun ett norsk bidrag på listen i kategorien «Greatest Performance». Bidraget tilhører Universitetet i Oslo med TikTok-en som handler om den 19-år gamle studenten Nora og hennes reise fra studieopptak og fram til første skoledag.
@kfcsweden Megestic Mike 🩰 #kfcmegictour ♬ original sound - KFCsweden
Men den nådde altså ikke helt til topps. Vinneren av denne kategorien gikk til «GirlTalk & RC and BEYOND11».
«Greatest Creative» går til McDonalds Sweden og NORD DDB Stockholm, og den siste kategorien «Greatest TikTok» tildeles merkevaren som best benyttet seg av TikToks fellesskap, kultur og kreativitet, og som føltes mest iboende TikTok.
Den beste nordiske TikTok-en som skal kjempe mot resten av Europa er KFC Sweden og Bright Mind Agency. De vil få brynes seg mot vinnerne i samme kategori fra UK, Frankrike, Spania, Italia go Tyskland i finalen som finner sted i Amsterdam 30. november.
Den som vinner i Amsterdam kan til slutt smykke seg med tittelen europeisk G.O.A.T., som står for «Greatest of all TikToks». (Den beste av alle TikTok-ene).
Juryen har bestått av markedsføringsfolk og skapere fra ulike byråer og merkevarer. Norge var representert med byråleder i JCP PRAD, Lars Eia Kirkholm.
Juryen:
Rasmus Bjurström, Managing Director, Forsman &
Michaela Bognäs, Media & Customer Experience Manager, McDonald's
Nicole Kavander, Founder, All of Us
Lars Eia Kirkholm, Byråleder, JCP Nordic
Rebecca Eliasson, Nordic Digital Media & Advocacy manager, L'Oréal Group
Johan Mirch Peiris, ex Global Creative Director, Daniel Wellington
Anna Olivemark, Head of Content, NORD DDB
Maria Kuutsa, Head of Social & Content \ Partner, TBWA\Helsinki
Liam Kalevi, CreatorArash Gilan, CEO, Viva Media
Maria Christina Sega, Art Director, Virtue Worldwide
Nicklas Hermansson, Founder, NomoFomo
Carl-Magnus Hygrell, Managing Director, Creed Media