UiO med det eneste norske bidraget i tidenes første TikTok Awards
Kan stikke av med seieren i kategorien «Greatest Performance».
Denne artikkelen er over to år gammel.
Rettelse: To norske bidrag, henholdsvis Universitetet i Oslo og Möllers Tran var begge på shortlist til TikTok Awards 2022. Senere melder TikTok at Möllers Tran likevel ikke er på shortlisten.
Vi publiserte først tittelen «To norske bidrag nominert i tidenes første TikTok Awards». Saken ble oppdatert fredag klokken 14:05.
– Vi ser så mange flotte kampanjer gå live på TikTok hver dag, og denne konkurransen handler om å sette søkelyset på byråene og merkevarene fra Norden som jobber hver dag for å gjøre TikTok til et inspirerende, autentisk og interessant sted for fellesskapet vårt, sier Liv Sandberg, leder i TikTok Nordics, i en melding fredag.
To norske shortlist
I år arrangerer TikTok, for første gang «TikTok Awards» med kategoriene «Greatest Creative,» «Greatest Performance» og «Greatest TikTok» til merkevarer og byråer i Norden.
Universitetet i Oslo er nominert i kategorien «Greatest Performance».
Universitetet i Oslo er nominert med TikTok-en som handler om den 19-år gamle studenten Nora og hennes reise fra studieopptak og fram til første skoledag.
Totalt er det ti nominerte i hver kategori, og bidragene kommer fra alle de nordiske landene.
Juryen består av markedsføringsfolk og skapere fra ulike byråer og merkevarer som sammen vil avgjøre vinnerne.
JCP-sjef Lars Eia Kirkholm er det eneste norske jurymedlemmet.
Vinneren av den gjeveste TikTok-prisen stikker unna med $50.000 i annonsekroner, og de to andre vinnerne får $25.000 hver i annonsekroner. I tillegg vil den største TikTok-vinneren fly til European Grand Prix i slutten av november for å kjempe mot de beste av de beste.
Vinnerne av TikTok Awards vil bli presentert 16. november under Nordic Awards-seremonien i Stockholm.