Gullgjengen til Trigger: Sindre Prestby, Magdalena Kamøy og Lisa Gjertsen Westad.

Gullfesten i London er i gang – se de norske vinnerene her!

Fire norske gull så langt. 

Publisert Sist oppdatert

(The Troxy, London): Det er store forventninger i Trigger foran kveldens prisutdeling i London.

Byrået har hele ni nominasjoner, inkludert årets byrå i Norden.

Det første gullet de stakk av med var en kampanje for Bufdir.

To Trigger-gull til nå

– Det er et fantastisk prosjekt, med en veldig bra kreativ løsning og en smart strategi bak. For å få ungdom til å snakke om rus, da må du få foreldrene til å begynne, sier kreativ leder i Trigger, Magdalena Kamøy til KOM24.

Hun drar fram måten å kommunisere på.

– Det går inn i en kategori av government agencies og er en veldig uvant type kommunikasjon i utlandet. Det å være såpass vågal, glimt i øyet, humor og å ha så masse baller, rett og slett, som vi har i Norge og er noe vi setter veldig pris på, sier hun og tror at det er delvis grunnen til at de har vunnet. 

– Hvordan feirer man gull i SABRE Awards?

– Det blir en fest! vi må jo det. Vi live blogger hjem og fester litt i dag og mer når vi kommer hjem, sier Lisa Gjertsen Westad.

Ikke lenge etter kom kveldens andre gull til Trigger. Denne gangen for deres kampanje for Sparebanken Vest, Jenter vil mer.

– Det er helt sykt deilig å vinne med noe som er et skikkelig hjerteprosjekt, sier Sindre Prestby.

– Det å klare å vise at et sponsorat kan gjøre mer enn bare en logo og å putte penger på en ting, men å få et lokalsamfunn til å vokse på noe viktigere enn å støtte noe helt enkelt, sier han.

Det er mye innsikt som ligger bak kampanjen, blant annet at det er et stort gap i samfunnet mellom hva samfunnet forventer av jenter som spiller fotball og hva de selv opplever. 

– Noe som da gjør at det er vanskelig å tilby dem det de egentlig trenger for å tilby dem det de vil gjøre, sier han.

– Grattis til alle involverte

– Nå er kampanjen kåret til den beste i Europa, hva tenker du om det?

– Det er helt sykt å tenke på. Jeg har sittet og hatt høye skuldre i hele kveld, for det sitter så langt inne i hjertet. Så man blir ekstra glad og veldig lettet at det har nådd ut. Det er veldig deilig!, sier han og jubler. 

Trigger ble og kåret til årets byrå i Europa. Det kan du lese mer om i denne saken.

Også Publicis MSL og Hydro har sikret seg gull til nå i kveld.

– Det er stort å vinne med denne kampanjen som har satt en viktig sak på dagsorden. Den kom til i nært samarbeid med kunden og et tverrfaglig Publicis-team ledet av MSL. Grattis til alle involverte!, sier Elena Gonder som er rådgiver i Publicis MSL, i en SMS til KOM24.

Trigger var og med i konkurransen om å bli beste byrå å jobbe for, men der endte de på en fjerde plass. AxiCom stakk av med seieren i denne klassen.

De andre byråene som er på shortlist er Nucleus, JCP, PR-operatørene og TRY Råd.

Denne saken blir oppdatert gjennom kvelden med eventuelle norske vinnere og reaksjoner. 

Under ser du listen over norske jobber på shortlist til årets SABRE Awards. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS