WAL passerer 100 millioner kroner i byråinntekt for første gang
Omsetningen går ned, men byråinntekten stiger.
2023 var litt av et år for WAL.
I august kom bomben som sa at de skulle starte opp mediebyrå og at Coop var deres første kunde inn dørene.
Nyheten skapte sjokkbølger i bransjen og reaksjonene var mange.
Avtalen gjaldt ikke før på nyåret i år, så de spiller ikke inn på tallene til WAL fra 2023.
De tallene viser at omsetningen til WAL går ned, men at byråinntekten stiger.
Omsetningen endte på 170,3 millioner kroner, noe som er ned fra 173,1 millioner kroner året før.
Men byråomsetningen stiger altså, og passerte 100 millioner kroner i fjor.
Det er første gang WAL passerer denne terskelen da de endte på 100,3 millioner kroner. Det er opp fra 93,2 millioner kroner året før.
– 2023 har vært et bra år, der vi befester posisjonen vår i bransjen og har samtidig bygget en robust og solid medierigg. Vi fortsetter vår strategi om å jobbe sammen med de dyktigste selskapene og markedsavdelingene i landet for å sikre at de får økt konkurransekraft og blir valgt oftere sier byråleder Herman Mueller Stormyr i en pressemelding fra byrået.
Driftsresultatet deres endte på 17,3 millioner kroner, noe som er 4,5 millioner kroner svakere enn året før.
– Vi har brukt mye av 2023 på å investere for fremtiden. I nye fantastiske kollegaer og verktøy. Også er vi snart i en flytteprosess som vi gleder oss til å fortelle mer om, sier han i pressemeldingen.
Det siste året har byrået fått nye kunder som Vitusapotek, Komplett, Fresh Fitness og Dr Oetker.
Stormyr skryter av at alle fagdisiplinene markerer seg i prisutdelinger fra Medieprisen, via Anfo Effekt og Gullblyanten til Visuelt.
– Det er en hyggelig anerkjennelse på vår kompetanse og tverrfaglighet, sier han i pressemeldingen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no