TRY ble mestvinnende nordiske byrå i Epica Awards
TRY og POL sikret gull til Norge.
– Det er utrolig fett å være beste nordiske byrå. Det er og utrolig stas at vi fikk metall på omtrent alle jobbene vi sendte inn og at de er fordelt på flere team.
Det sier Lars Joachim Grimstad, kreativ leder i TRY Reklame, til KOM24.
Torsdag kom resultatene fra Epics Awards og den viser at det kom to gull, åtte sølv og seks bronse til Norge. Try fikk med seg et gull, fire sølv og tre bronse.
Gullet var det Skoda-kampanjen Mystery trips som fikk.
– Det var en utrolig krevende jobb å realisere. Det var en kjempestor og omfattende jobb som var et rent slit. Derfor er det gøy å få anerkjennelse for det, sier han og legger til:
– Kult for kundene å se at vi ikke bare vinner priser, men at det har fungert veldig bra, sier han.
Skoda-jobben sikret dem også en bronse.
Tidligere denne uken sikret byrået seg to sølv i Eurobest for deres IKEA goes dark-jobb. Den jobben fikk sølv og bronse i Epica.
Flytoget og Sats fikk og sølv.
TRY-gjengen skal feire den siste tids meritter på fredagens julebord.
– Det har vært et krevende år i et krevende marked. Men vi går ut med stigning i programmet og vi har mye å gjøre, sier han.
Han sier at særlig siste halvår har vært bra.
– Ikke minst så merker vi at norske annonsører og kunder begynner å bygge merkevare igjen og fokuserer på mer langsiktig merkevarebygging og ikke bare kortsiktige salg, sier han og sier de er godt fornøyd med året som har vært, faglig.
– Så håper vi for TRY og hele bransjen at 2025 blir et bra år, sier han.
Rett bak TRY på listen over mestvinnende byrå kom Morgenstern som sikret seg fire sølv og tre bronse.
– Det var utrolig gøy og det var høyt aktivitetsnivå og mye jubel på vår interne Slack-kanal i går kveld, sier byråleder Camilla Kim Kielleand, til KOM24 og sier at de er utrolig gøy for både dem og kundene deres.
– Det er kjempegøy å være nest best i Skandinavia og så må vi ha ambisjoner om gull og masse gull seinere, sier hun.
Hun sier at det har vært et spennende år for både Morgenstern og bransjen.
– Vi lever fra hånd til munn og man vet gjerne ikke hvordan det går før desember er over. Så uforutsigbart er det, sier hun.
Hun sier at Morgenstern har hatt et bredt spekter av kunder, new biz og mye jobber for eksisterende kunder. Men hva det lander på økonomisk er det for tidlig å si noe om nå, sier hun.
Hun mener byrået hennes er godt posisjonert "for de riktige tingene" når det gjelder 2025.
– Det er ingenting som tilsier at det ikke blir mye å gjøre. Men vi må jobbe for å være best hver eneste dag. Ingenting kommer gratis eller skal tas for gitt. Vi er aldri bedre enn det vi gjorde i går, sier hun.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no