Fra venstre; Ricardo Cuilenheim (MD Insight, Effectiveness & Growth, dentsu), Caroline Fleischer Irving (Client Partner, Carat), Vilde Marie Jacobsen (Activation Lead, Carat), Susann Anjuli Chawla (Marketing Manager, Elkjøp Norge AS), Nikolai Gjertsen (Client Lead, Carat), Kristine Pettersen Valeur (Client Manager, Carat), Charlotte W Arnesen (Nordic Operations Lead, Carat), Christian Erga (Nordic Brand & Marketing Manager, Elkjøp Nordic), Christine Torp (Nordic Marketing Operations Director, Elkjøp Nordic AS), Daniel Danielsson (Nordic Campaign Manager, Elkjøp Nordic AS), Gabrielle Denise Juell (Nordic Media Manager, Elkjøp Nordic AS), Stian Giskeødegård (Nordic Brand & Marketing Director, Elkjøp Nordic AS), Linda Frid Andresen (administrerende direktør, Elkjøp Norge AS) og Morten Syversen (Chief Brand & Digital Officer, Elkjøp Nordic AS). Ikke tilstede når bildet ble tatt; Kristina Opsahl (Elkjøp Norge AS), Niko Niva (Elkjøp Nordic), Mathias Moland og Stian Mjøs (Carat).
Fra venstre; Ricardo Cuilenheim (MD Insight, Effectiveness & Growth, dentsu), Caroline Fleischer Irving (Client Partner, Carat), Vilde Marie Jacobsen (Activation Lead, Carat), Susann Anjuli Chawla (Marketing Manager, Elkjøp Norge AS), Nikolai Gjertsen (Client Lead, Carat), Kristine Pettersen Valeur (Client Manager, Carat), Charlotte W Arnesen (Nordic Operations Lead, Carat), Christian Erga (Nordic Brand & Marketing Manager, Elkjøp Nordic), Christine Torp (Nordic Marketing Operations Director, Elkjøp Nordic AS), Daniel Danielsson (Nordic Campaign Manager, Elkjøp Nordic AS), Gabrielle Denise Juell (Nordic Media Manager, Elkjøp Nordic AS), Stian Giskeødegård (Nordic Brand & Marketing Director, Elkjøp Nordic AS), Linda Frid Andresen (administrerende direktør, Elkjøp Norge AS) og Morten Syversen (Chief Brand & Digital Officer, Elkjøp Nordic AS). Ikke tilstede når bildet ble tatt; Kristina Opsahl (Elkjøp Norge AS), Niko Niva (Elkjøp Nordic), Mathias Moland og Stian Mjøs (Carat).

Vant pitch: Carat skal jobbe med Elkjøp i hele Norden

Kaller det for banebrytende arbeid i hele Norden.

Publisert

I desember 2023 startet Elkjøp en pitch-prosess for å finne den rette partneren til å håndtere deres omfattende mediebudsjett i Norge, Sverige, Danmark og Finland. 

Valget falt nok en gang på Carat og dentsu. 

Det melder byrået i en pressemelding.

Denne gangen er partnerskapet bygget på et helt nytt rammeverk, designet for å utfordre og forbedre samarbeidet mellom byrået og selskapet. 

Den nye modellen er resultatdrevet, med både risiko og mulige belønninger for dentsu. 

– Dette er en inspirerende utfordring for oss. Vi ser på dette som en helt ny form for samarbeid og en ny start med Elkjøp, sier Stian Jansen, Managing Director i dentsu Media & Carat. 

Dentsu tar nå på seg et større ansvar for resultatene medieinvesteringene skal skape.

– Vi er stolte av å være en viktig bidragsyter i Elkjøps transformasjon, sier Jansen.

Partnerskapet mellom Elkjøp og Carat strekker seg langt utover tradisjonelle mediestrategier. 

Elkjøp har definerte mål og budsjetter, og Carat gis friheten til å justere og allokere midler på tvers av forskjellige mediekanaler for å oppnå de beste resultatene. 

Denne tilnærmingen krever dyp gjensidig tillit og et sterkt samarbeid.

Linda Frid Andresen, administrerende direktør i Elkjøp Norge, er overbevist om at tilliten i den nye modellen vil gi resultater.

– Ved å etablere en resultatdrevet modell, skaper vi en mer dynamisk og responsiv tilnærming til mediekjøp. Samarbeidet er basert på felles mål, sier hun.

Elkjøp har nylig gjennomgått en omfattende restrukturering for å sentralisere beslutningstakingen og sikre en strømlinjeformet strategisk retning. 

For å tilpasse seg denne nye strukturen, opererer Carat nå gjennom to nordiske kompetansesentre: media og digital/tech – i tillegg til lokale team.

– Gjennom felles KPI-er og avansert økonometrisk modellering tar vi et betydelig skritt mot datadrevne investeringsstrategier. Dette kombinert med tydelige roller og ansvar i samarbeidet gjør meg trygg på at vi kommer til å gjøre både de riktige tingene, og tingene riktig, i alle våre nordiske markeder, sier Stian Giskeødegård, Nordic Brand & Marketing Director i Elkjøp Nordic AS.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS