NoA Ignite vant konkurransen om å lage nytt intranett og nye nettsider for Sporveien. F.v: Prisjektleder Liv Skotner (Sporveien), Nicoline Bjerge (Sporveien), Vibeke Bassøe (NoA Ignite), og Cecilie K. Hårvik (NoA Ignite).

NoA Ignite skal gjøre Sporveien mer attraktiv

Sporveiens undersøkelse viser at bare 3 av 10 arbeidstakere ser på selskapet som et aktuelt sted å jobbe. 

Publisert Sist oppdatert

Etter en omfattende vurderingsprosess med elleve kvalifiserte tilbydere, falt valget til slutt på NoA Ignite, for utvikling av nye og brukervennlige nettsider og intranett. 

– Vi er begeistret for å bli valgt som Sporveiens samarbeidspartner i dette viktige prosjektet. Vi gleder oss til å komme i gang med prosjektet, som både er komplekst og spennende, forteller prosjektleder i NoA Ignite, Cecilie K. Hårvik, i en pressemelding.

Byrået vil jobbe tett sammen med Sporveien for å utvikle skreddersydde løsninger som oppfyller organisasjonens behov. NoA Ignite har blant annet utviklet nettsider for Ruter og Bane NOR. 

En sentral del av prosjektet er å presentere Sporveien på en mer attraktiv måte for potensielle ansatte, på bakgrunn av tidligere spørreundersøkelser som har vist at bare 3 av 10 arbeidstakere ser Sporveien som et aktuelt sted å jobbe. 

Arbeidet med å forbedre internkommunikasjonen i Sporveien startet i fjor, da selskapet implementerte Viva Engage (tidligere Yammer), for å bedre kommunikasjonen med de operative ansatte. 

Ettersom 80 prosent av de ansatte ikke arbeider på kontor, er de avhengige av mobile løsninger. Neste skritt i prosessen er utviklingen av det nye intranettet og de nye nettsidene, hvor NoA Ignite vil bidra med design og utvikling. 

Med de nye nettsidene ønsker kollektivtransportselskapet, som i dag har 3 330 ansatte, å styrke merkevaren og omdømmet. 

Powered by Labrador CMS