Her er vinnerne av Magnet Awards 2023
Rekordmange bidrag kjemper om årets priser.
Det er duket for årets Magnet Employer Branding Awards, i regi av ANFO.
Det skal deles ut gull, sølv og bronse i seks kategorier, samt årets fagperson.
Først ute er årets kampanje overfor studenter:
Gull gikk til Veidekke, med SFMB Dinamo, for casen «Til alle dere som elsker å bygge – fortsett med det / roadtrip med simulator».
Juryen begrunner prisen med dette: «Kampanjen har imponerende resultater, både når det gjelder antall søkere til egen lærlingordning, hvorav 10% er jenter, men også ikke minst andelen jenter til bransjen generelt».
Sølv gikk til PwC, med Schibsted Norge AS, for casen «PwCs The Associates – En dokumentarserie om det første året i jobb som ung og nyutdannet».
Til slutt tok KPMG, i samarbeid med Appetite for Production AS, bronse for «KPMG Meet–Talk–Go».
Neste pris er i kategorien årets helhetlige employer branding:
Her gikk førsteplass til Mesta, med Trigger, for kampanjen «Mesta søker bredt».
Dette er juryens begrunnelse: «Kampanjen gjør det klart for rekrutterende ledere hvor og hvordan de kan finne mer og riktig kompetanse, øke og kapitalisere på mangfoldet. Flott eksempel på kompetanseutvikling i praksis – gi flere folk nye sjanser».
Sølv gikk til Sector Alarm, med Whydentify, for «Sector Alarm – employer branding ».
Bronse fikk Help forsikring, for sin case: «HELP *all in one*».
Kategori nummer tre for dagen er årets stillingsannonse:
Gull gikk til Stendi for annonsen «99 prosent blind og 100 prosent fartsblind verdensmester søker BPA-assistent!»
Juryen begrunner valget sitt slik: «Kombinasjonen av å lage en skikkelig bra stillingsannonse som i tillegg bidrar til å sette et viktig tema på agendaen i landets største medier, er så og si uslåelig».
Sølv gikk også til Stendi for «Moralen er: Bli BPA-assistent!», mens bronse gikk til Lyse for «Hverdagshelt søkes».
Kategori fire er for årets kampanje overfor egne medarbeidere:
Vipps MobilePay og Trigger stakk av med førsteplassen for casen «Vipps så var Vipps MobilePay et nytt selskap».
Juryens begrunnelse lyder: «Med en tydelig strategi og mål for å bygge et godt fundament for felles identitet og employer brand har de utviklet et konsept som kan leve videre inn i fremtiden».
PwC og Schibsted tok enda et sølv, med sin case «PwCs The Associates – En dokumentarserie om det første året i jobb som ung og nyutdannet».
BDO, med Gyro, vant bronse for «Race Zero, kampanje av Gyro for BDO Stor-Oslo».
Som et lite avbrekk fra casene og de store selskapene ble det tildelt pris for årets fagperson, som gikk til Megan Strand i Sopra Steria.
Juryen: «Fagpersonen har bidratt til å heve nivået i hele bransjen gjennom svært synlige tiltak i egen virksomhet, i tillegg til deltagelse på konferanser i regi av blant andre Kampanje og Markedsføringsforeningen, podcasts og aktivitet på LinkedIn. Gjennom arbeidet i egen virksomhet, sammen med et sterkt team, har hun lagt lista for både intern employer branding og eksterne tiltak – og har hentet hjem et beundringsverdig stort antall priser, i inn- og utland».
Neste ut er prisen for årets kampanje overfor erfarne:
Gull gikk til Håndverksgruppen og Hyper, med «Åge fra HG».
«Et helstøpt konsept skreddersydd for målgruppen, med et klart og enkelt budskap, skraper ikke bare overflaten, men treffer håndverkerhjerter. Bruk av virkemidler og kanaler, digitale såvel som fysiske, samt optimalisering underveis sikret svært gode resultater, både i reach og antall søkere», sier juryen.
På andreplass kom NAV IT, med Atyp, for «En av landets vanskeligste rekrutteringsjobber».
Bronse ble gitt til NRC og Try for «Et sporskifte».
Dagens siste kategori er åpen klasse:
Sector Alarm og Whydentify fikk sitt første gull, og pris nummer to, med bidraget «Sector Alarm – forglemmegei».
Juryen beskriver: «Elementene i pakken skiller seg ut og spiller godt sammen. Fremstår som personlig og sjarmerende – det er et hjerte i dette. Smart emosjonelt, rett og slett».
Cutters og Hyper ble tildelt sølvmedaljen for «Cutters by heart», og bronse gikk til Knowit med «Apply or Die – rekrutteringsplattformen som setter omdømmet på spill».