Administrerende direktør i Pressure, Celine Gran, daglig leder i Kime, Rolf Aaneland, og stabssjef i Kruse Larsen, Tim Peters.

Kruse Larsen, Pressure og Kime fortsatte veksten i 2024

Kommunikasjonshuset passerte 100 millioner i omsetning, fikk inn ny og markedsledende spisskompetanse og ble flere byråer i 2024.

Publisert Sist oppdatert

– Vi lever i en tid der selve verdensordenen knaker i sammenføyningene og virkelig dyp kunnskap, kompetanse og forståelse er enda viktigere for kundene. Da er det godt å stå på et solid fundament, som lar oss satse, investere og tenke langsiktig, sier daglig leder i Kruse Larsen, Jan-Erik Larsen, i en pressemelding.

Kruse Larsen økte byråinntekten fra 62,6 millioner i 2023 til 65,6 millioner i 2024. Driftsresultatet er omtrent uendret.

Se regnskapstallene nederst i saken. 

– Vi bruker mye tid, energi og penger på analyse, kompetanseheving og moro, som ikke nødvendigvis betaler seg på kort sikt. Men det er sånn vi liker å ha det, og vi har alltid sett at det lønner seg over tid, sier Larsen.

Hos det digitale kampanjebyrået Pressure økte byråinntekten fra 19,1 til 20,7 millioner. Resultatet er noe svekket fra 2023.

– Vi klarer å nå fram til dem som er viktige for kundene våre, med det som er viktig for dem. Samspillet vårt med Kruse Larsen har vært sømløst og skapt masse aktivitet i flere år nå, og de nye byråene i huset løfter det videre, sier administrerende direktør i Pressure, Celine Gran.

– I 2024 var hele den daglige ledelsen og mesteparten av seniorlaget vårt ute i foreldrepermisjoner, som delvis og tidvis overlappet. At vi er mange som også har det bra på hjemmebane og føder barn er selvsagt gledelig. Vi leverte et kruttsterkt år, som virkelig viser potensialet vårt og hvor vi er på vei, sier hun.

Kommunikasjonshuset økte både bredden og dybden med opprettelsen av Kime, som er spesialisert på analyse, merkevare- og omdømmestrategi. Byrået var først i gang med full drift gjennom det siste halvåret av 2024, og endte med en byråinntekt på 3,3 millioner kroner og et resultat på 13 000 kroner.

– Det har vært herlig å komme i gang, og finne formen sammen med så utrolig dyktige miljøer. For Kimes del er jeg stolt over å ha gått i pluss i første driftsår, og har hatt god margin siden sommeren. Vi passer godt inn i en modell med spisse, rendyrkede og høykompetente byråer – som finner sømløst sammen når det er relevant for kundene, sier daglig leder i Kime, Rolf Aaneland.

Kommunikasjonshuset ble i 2024 også største eier i designbyrået Eggedosis, som har breddet tilbudet til kundene videre og vil gi mange nye muligheter i 2025.

Selskapene har ellers fortsatt å se spesielt god vekst innen energi, bærekraft, infrastruktur, helse og krisekommunikasjon. De bygde i fjor også opp en avdeling for internasjonale relasjoner, forsvar og beredskap, med blant andre Gjermund Eide, som kom direkte fra ti år som militær rådgiver for NATOs generalsekretær, og Kåre R. Aas, som er tidligere toppdiplomat og USA-ambassadør.

Pressure og Kruse Larsen har nå henholdsvis 10 og 22 ansatte, som er omtrent likt året før. Kime har to ansatte. Eggedosis har fem. Selskapene deler hovedkontoret i Oslo og har i tillegg kontorer i Trondheim og Kristiansund.

– Vår strategi har alltid vært å ikke vokse for vekstens skyld. Men vi ser at kundene fortsatt ønsker og trenger mer, vi har plass til flere på huset, og vi kommer nok til å vokse gjennom 2025 også, sier Larsen.

Nedenfor står byråenes nøkkeltall for 2023 og 2024. Tallene er avrundet til nærmeste 1000.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS