
Mills lanserer nye filmer og nytt design for Vita Hjertego’
Det nye designet er utviklet for å underbygge sunnhetsposisjonen og samtidig gi økt fokus på smak, mens de nye filmene snakker til hjertet.
– Vi hadde behov for at produktene skulle stå sterkere ut i hyllen og fremstå mer helhetlig på tvers av porteføljen. I tillegg ønsket vi at Vita Hjertego’ skulle fremstå mer moderne og fristende. Det var også viktig for oss at merkeelementene skulle signalisere Vita Hjertego’ sin posisjon som et sunt og godt valg, samtidig som ønsket å få frem litt mer smak i designet, sier Rebekka Sanna, produktsjef i Mills, i en pressemelding.
En av hovedutfordringene var å få et helhetlig design på tvers av porteføljen, som består av produkter fra fem ulike kategorier. Med så mange ulike flater å jobbe med, var det viktig å lage fleksible merkeelementer som får en naturlig plass på alle produktene.
Designprosessen ble gjennomført i tett samarbeid med Cretalux, som bidro til å modernisere og forsterke merkeelementene for å gi Vita Hjertego’ et distinkt og tidsriktig uttrykk.
– Vi har skapt et design som knytter de ulike produktene i Vita Hjertego’-serien tettere sammen, samtidig som det fremstår helhetlig og moderne. Dette vil gjøre det enklere for forbrukerne å kjenne igjen produktene i butikkhyllene, sier Line Støtvig, rådgiver og daglig leder i Cretalux.
I tillegg til redesign satser Mills på et helt nytt kommunikasjonskonsept.
Hjertet til denne gymlæreren får noen sterke påkjenninger i denne reklamefilmen.
Etter mange år med fokus på kolesterol og opplæring om fett, har de nå valgt å snakke direkte til hjertet i de nye reklamefilmene som ruller over skjermen i disse dager. Med et mer emosjonelt og inkluderende budskap tar merket en ny retning.
– Tidligere handlet kommunikasjonen mye om fakta og opplæring. I går lanserte vi i Mills våre splitter nye reklamefilmer for Vita Hjertego’. Denne gangen snakker vi ikke bare om hjertet, men også til hjertet. Filmene er en del av vårt nye kommunikasjonskonsept, utviklet i samarbeid med Morgenstern, og tar utgangspunkt i et varmere og mer inkluderende budskap, sier Celine Lindeblad-Rivenes, markedssjef for margarin i Mills.
– Det er alltid gøy å jobbe med kunder som ser verdien av å løfte kommunikasjonen opp på et strategisk kreativt nivå, snarere enn å bore seg ned i det rasjonelle. Vi håper konseptet er lett å si seg enig i, og at det treffer noen hjerter der ute, sier Ester Hjellum og Jørgen Bøhle Bakke, kreativt team i Morgenstern
Produkter med det nye designet rulles ut til butikk i disse dager, og det nye reklamekonseptet lanseres bredt, på både TV, kino, online video og display.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no