Coca-Cola tar utgangspunkt i nordmenns elsk på taco i sin nye kampanje.
Coca-Cola tar utgangspunkt i nordmenns elsk på taco i sin nye kampanje.

Coca-Cola lanserer ny kampanje

Få elsker sin taco så høyt som oss nordmenn. Dette har Coca-Cola merket seg.

Publisert

Selskapet lanserer nå en ny kampanje – spesielt utviklet for Norge og Norden – der fredagstacoen står i fokus. «Where there are tacos, there’s Coca-Cola», sier selskapet selv, i en pressemelding.

Skal du finne et folk med sterkere følelser for tacoen, må det være meksikanerne selv – som jo introduserte verden for tacoen slik vi kjenner den i dag.

Dette har Coca-Cola merket seg. De lar taco være temaet for selskapets nye kampanje, som er spesielt utviklet for Norge og Norden, med Norge som første land ut.

Og det er nettopp likhetene – og forskjellene – mellom Mexico og Norge som står sentralt i Coca-Colas nye «taco-kampanje».

– I løpet av få tiår har vi her i landet fått en sterk taco-tradisjon. Fredagsbordene rundt om i de tusen hjem vitner om ulike preferanser. Dette vekker engasjement. Diskusjonene går rundt rømme eller ikke, calimex eller texmex, og så videre, sier Ingrid Tombra Halvorsen, Marketing manager i Coca-Cola Norge.

– I vår nye kampanje sier vi dermed «Where there are tacos, there’s Coca-Cola», sier Halvorsen.

Kampanjebudskapet vil frontes på mange måter. 

Kampanjebildene er tatt i dokumentarisk stil i Mexico, av den prisbelønte fotografen Fredrik Trovatten, og skildrer taco-kulturen der. 

Andre elementer er en film som vil gå både på TV og digitale flater, en 3D-fotoutstilling på Jernbanetorget, materiell i butikk, samarbeid med Old El Paso i utvalgte butikker og QR-koder på emballasje som lar folk vinne premier. 

Kampanjen vil etter hvert få en mer fysisk form.

– Vi bruker den internasjonale taco-dagen 4. oktober som startpunkt for å kommunisere at folk selv skal få smake seg frem til om deres tacopreferanser ligger tettest på norske eller meksikanske varianter, sier Halvorsen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS