Disse kjemper om å vinne i årets kanalbattle
Årets brif og jury er nå klar.
I slutten av oktober er det igjen klart for årets kanalbattle.
Dette har blitt arrangert siden 2018 og var i utgangspunktet et tiltak fra Markedsføringsforeningen i Oslo med mål om å spare markedsføreren for tid og ressurser ved å samle alle mediepitcher på ett sted - til en og samme tid.
10 av landets største mediekanaler får 10 minutter hver til å holde sin pitch for publikum med mål om å vinne deres hjerter og budsjetter for det kommende året.
Nytt av året 2022 var at mediene måtte svare på en konkret brief, fremfor å bruke sine allokerte minutter fritt slik det var tidligere. På den måten blir det mye enklere for publikum og juryen å sammenlikne casene og gi en rettferdig vurdering av leveransene.
Årets brif er lanseringen av (M)FOMO Airways - et nyoppstartet flyselskap med visjon om å tilby konkurransedyktige flyreiser til Europas hovedsteder - med mulighet for en rekke ulike pakkereiser og opplevelser.
Arrangementet avholdes i storsalen på Colosseum Kino som huser tett opp mot 900 personer og i tillegg livestreames arrangementet slik at man kan følge med digitalt uavhengig av lokasjon. I fjor satte arrangementet publikumsrekord med omkring 1500 tilskuere.
Kanalene som skal i ilden i år er:
Amedia, Clear Channel, Schibsted, Eccentric People, TV2, Snapchat, Media Direct Norway, Bauer Media Group, Viaplay og Tiktok!
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no