Kanalbattle 2023

Disse kjemper om å vinne i årets kanalbattle

Årets brif og jury er nå klar. 

Publisert

I slutten av oktober er det igjen klart for årets kanalbattle.

Dette har blitt arrangert siden 2018 og var i utgangspunktet et tiltak fra Markedsføringsforeningen i Oslo med mål om å spare markedsføreren for tid og ressurser ved å samle alle mediepitcher på ett sted - til en og samme tid.

10 av landets største mediekanaler får 10 minutter hver til å holde sin pitch for publikum med mål om å vinne deres hjerter og budsjetter for det kommende året. 

Dette er årets jury

Christian Grande (julyleder) - Head of Marketing & Business Development, DLA Piper

Aleksander Hetland - Byråleder, Smeh

Mads Rikter Svendsen - Chief Strategy Officer i Wavemaker Norge

Tomas Tomasi - Director Media & Campaign operations, Norwegian 

Marianne Solheim - Leder for kommunikasjon, samfunn og bærekraft - Norsk Toppfotball

Nytt av året 2022 var at mediene måtte svare på en konkret brief, fremfor å bruke sine allokerte minutter fritt slik det var tidligere. På den måten blir det mye enklere for publikum og juryen å sammenlikne casene og gi en rettferdig vurdering av leveransene.

Årets brif er lanseringen av (M)FOMO Airways - et nyoppstartet flyselskap med visjon om å tilby konkurransedyktige flyreiser til Europas hovedsteder - med mulighet for en rekke ulike pakkereiser og opplevelser.

Arrangementet avholdes i storsalen på Colosseum Kino som huser tett opp mot 900 personer og i tillegg livestreames arrangementet slik at man kan følge med digitalt uavhengig av lokasjon. I fjor satte arrangementet publikumsrekord med omkring 1500 tilskuere.

Kanalene som skal i ilden i år er: 

Amedia, Clear Channel, Schibsted, Eccentric People, TV2, Snapchat, Media Direct Norway, Bauer Media Group, Viaplay og Tiktok!

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS