Reklamekrig om kassalappen
Conta hiver seg inn i reklamestriden som for tiden pågår mellom Coop og Rema 1000.
I dagligvarebransjen diskuteres det om det er summen eller innholdet på kassalappen som er viktigst.
Conta hiver seg nå med i reklamekrigen om kassalappen og gjør den aktuell for bedriftskunder.
– For en bedrift hjelper det ikke så mye at summen på kassalappen er lav, hvis man mister kassalappen, sier markedssjef i Conta, Dag Steinsvik, i en pressemelding.
Kampen om kassalappen
Rema 1000 mener det er sluttsummen på kassalappen som teller, men Coops økologiske, miljø- og allergivennlige produkter, Änglamark, hevder at det er innholdet på kassalappen som teller.
Conta er imidlertid mest opptatt av å gjøre regnskapsføringen enklere. Budskapet i Conta sin reklamekampanje er derfor at det er bildet av kassalappen som teller.
– Kassalappen skal inn i regnskapet, og det gjør man ved å bruke appen vår. Da får man dokumentasjonen direkte inn i regnskapet, selv om man er på farten. Forsvinner kvitteringer, kan bedrifter gå glipp av mye penger i skattefradrag og mva-fradrag, sier Steinsvik.
Det er reklamebyrået MVH som står bak reklamekampanjen. Denne kampanjen er det første MVH og Conta gjør sammen.
– Dette er noe helt annet enn hva vi har gjort tidligere. I vår bransje kommuniserer alle at det er enkelt, så her får vi muligheten til å være med på en morsom og kreativ kampanje med en litt annen vinkling, sier markedssjef i Conta, Dag Steinsvik.
– Kan koste deg dyrt
Det kan koste mye for en bedrift å ikke dokumentere utgifter i regnskapet.
For eksempel vil en PC-skjerm som koster 1000 kroner koste bedriften omtrent 650 kroner med skatte- og MVA-fradrag. Dersom bedriften ikke har kvitteringen, vil beløpet i stedet for bli over 1300 kroner.
Det koster dermed bedriften 700 kroner å miste kvitteringen. Smått blir fort stort.
– Smått blir fort stort og kan koste deg dyrt. Men husker man å ta bildet av kassalappen med appen så er problemet løst, avslutter Steinsvik.