Hun er ny merkevaresjef for Coop-merkevaren
Marie Pedersen har jobbet i konsernet siden 2018, og får nå mer ansvar.
For fire år siden ble Marie Pedersen ansatt som markedskoordinator i Coop Norge. Nå blir hun merkevaresjef for Coop-merkevaren, og gleder seg først og fremst til å lede det hun kaller et «dream team».
– Jeg ser også frem til å ha ansvar for en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, det er noe jeg er veldig stolt og ydmyk over å ha fått tilliten til, sier Pedersen til KOM24.
– De siste årene har vært preget av mye taktisk kommunikasjon i reklamemarkedet, og jeg håper og tror vi står fremfor en tid der vi kan ha mer fokus på merkevarebyggende og emosjonell kommunikasjon, det er nok det jeg gleder meg aller mest til å ta fått på, legger hun til.
Pedersen skal jobbe med flere ting og med mang ulike kanaler og uttak. Men fellesnevneren er at hun skal sikre at teamet hennes utnytter potensialet i merkevaren.
– Medlemsprogrammet til Coop er også et av Norges største, og jeg tror det ligger et enormt potensial der i å vise enda tydeligere hva vi står for og hva vi bidrar med for våre 2.5 millioner medlemmer. Jeg gleder meg til å bidra med å skape merverdi og medlemsnytte for alle Coops medlemmer.
Fordi hun har jobbet der i noen år allerede, vet hun godt hva hun går til.
– Coop-merkevaren har en lang historie og det er mye å fortelle. Coop-merkevaren er også litt komplisert, Coop er tross alt annerledesaktøren. Jeg tror det mest utfordrende kommer til å bli å formidle den virkelige essensen i merkevaren slik at folk flest lett forstår hva vi ønsker å si, og ikke minst sikre at de husker på, og velger oss, alltid.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no