Investeringsplattformen Nordnet vokser som bare det. For å fortsette å bygge merkevaren i Norge og gjøre det enda enklere for folk å investere, har de nå ansatt Guri Berge og Peter Ulleberg.

Nordnet styrker markedsteamet

Planlegger å satse 80 millioner mer årlig i Norden på markedsføring og merkevarebygging fra 2025. 

Publisert

Guri Berge tar over som Head of Marketing & Digital Sales i Norge. 

Hun kommer fra jobben som markedsdirektør i Kron, som nå er en del av Storebrand.

Berge har erfaring fra forbrukermarkedet, hvor hun har jobbet med kommunikasjon, innovasjon og merkevarebygging i Orkla.

I tillegg har Nordnet ansatt Peter Ulleberg, som har erfaring fra både Lunar og flere startups, for å styrke det norske markedsteamet ytterligere.

Nordnet er en digital plattform for sparing og investering, og har nylig passert to millioner kunder i Norden. I Norge har de over 430.000 kunder.

Tidligere i år annonserte selskapet at de planlegger å satse 80 millioner mer årlig i Norden på markedsføring og merkevarebygging fra 2025.

– Vi har som mål å demokratisere sparing og investering, og vil inspirere flest mulig nordmenn til å bli gode investorer. Med Guri og Peter på laget har vi nå enda bedre kompetanse på merkevare, markedsføring og kommunikasjon, sier Mari Rindal Øyen, landssjef Nordnet Norge, i en pressemelding. 

– Det vil både eksisterende og nye kunder merke, både gjennom flere spennende initiativ, inspirerende innhold og tydelig kommunikasjon, legger hun til. 

Selv om mange nordmenn først og fremst kjenner Nordnet som en aksjehandelsplattform, vokser de nå som en komplett plattform for sparing og investering, inkludert aksjer, fond og pensjonssparing.

– Det er et veldig meningsfullt oppdrag å jobbe med å gjøre sparing og investering tilgjengelig for alle. Nordnet har et solid utgangspunkt og en høy kjennskap til merkevaren, men også et veldig stort potensial fremover. Nå er vi i gang med å utvikle et nytt kommunikasjonskonsept og sette planene, sier Berge. 

Hun legger til at selv om Nordnet i Norge har hatt en sterk vekst, er de fortsatt en utfordrer til de store bankene.

– Jeg er også spent på å lære av svenskene som er i verdensklasse innen sparing og investering og ikke minst av finnene og danskene, som opplever en eventyrlig vekst, avslutter Berge.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS