Fikk bransjeveteran hekta
Det ferske kommunikasjonsbyrået Hekt har slått kloa i en bransjeveteran.
Petter Gjelsnes har mer enn 25 års erfaring som kommunikasjonsrådgiver, gründer og tekstforfatter.
Han har vært leder for PR og innhold i Nova Vista, partner i PR-operatørene, vært med å starte opp PR-satsingen til JCP, vært PR-sjef i Redink (Hyper), jobbet som rådgiver i Dinamo og startet og drevet byråene Arctic PR og Salt PR.
I tillegg har han jobbet som tekstforfatter i reklamebyrå, og vært frilans i mange år.
Perfekt kombinasjon
Marius Myhrvold, daglig leder i Hekt, sier han flere ganger har forsøkt å ansette Petter uten hell. Nå har han endelig lykkes.
– Petter har en iboende gründerånd i seg. Da vi startet Hekt, tenkte jeg at nå er han klar til å ta steget. Denne gangen var det ikke nødvendig med overtalelser, sier Myhrvold i en pressemelding.
– På veien til å bli et ledende byrå innen markeds-PR, merkevare og innhold trenger vi rådgivere som har vært ute en vinternatt før. Petter har den perfekte kombinasjonen med strategisk rådgivningskompetanse og operativ gjennomføringskraft. Nå er det bare å spenne setebeltet, fortsetter han.
Ikke vond å be
Petter Gjelsnes bekrefter at han ikke var vond å be denne gangen da Marius ringte.
– Første gang jeg leste om Hekt tenkte jeg dette er noe jeg virkelig har jeg troen på, og at nå er det på tide at Marius snart slår på tråden. Etter noen måneder ringte telefonen, og vi ble raskt enige, sier Gjelsnes.
– For det første er det veldig gøy å få være med å bygge opp noe, og for det andre er Hekt en del av en veldig spennende byrågruppe, legger han til.
Ønsker IT og teknologibransjen velkommen
Petter har lang og bred erfaring med posisjonering, kommunikasjonsstrategi og markeds-PR for teknologiselskaper, FMCG og helsesektoren.
Marius Myhrvold sier dette er en kjærkommen kompetanse som det nå skal bygges videre på.
– Vi har alle jobbet mye med teknologiselskaper, inkludert Petter som har vært rådgiver for flere av landets og verdens største IT-selskaper. Vi bygger opp et sterkt fagmiljø som har lang erfaring med medierådgivning og merkevarebygging for B2B-selskaper innenfor IT og teknologi, avslutter han.