26 norske på shortlist til European Exellence Awards
- Fem finaleplasser for Riot Games med «The Northern Showdown» er utrolig gøy og spesielt siden alle på huset var involvert i idéutviklingen og har et nært forhold til. At vi også har en finaleplass for eCarExpo som vi var med på å lansere i Norge tidligere i år er selvsagt stor stas og dermed er lista lagt for messen i februar neste år, sier Petter Thorendahl, byråleder i PR-operatørene.
Onsdag kom årets shortlist for European Exellence Awards. Der det i fjor var 27 norske vinnersjanser, som endte i to gull, ble det i år 25 norske vinnersjanser.
I tillegg til PR-operatørene, kjemper Trigger,Geelmuyden Kiese, FENOMEN, Metro Branding, TRY Råd, Ystory, Kime DNB og Visit Norway om å sikre seg europeisk heder.
– Vi er utrolig stolte og glade over hele seks finaleplasser i årets europamesterskap i PR og i dag feirer vi med lunsj utenfor huset med hele byrået. Gratulerer også til alle våre gode bransjekollegaer med sine nominasjoner, sier Thorendahl.
Tidligere på onsdag kom alle de nominerte norske bidragene i CMA, der Geelmuyden Kiese hanket inn hele tolv jobber på shortlist.
I EEA må de nøye seg med to, men er likevel svært godt fornøyde.
– Først 12 av 12 mulige nominasjoner i CMA, og nå to av to EEA. Dette kan vi ikke annet enn å være superfornøyde med, sier kreativ leder i GK, Ole Henrik Stubberud.
– Takk, nok en gang til Yara og Tiltakssonen. Så får vi se om nominasjoner blir transformert til metall.
Kime også er nominert i EEA, for jobben de gjorde for Moss Næringsutvikling for å få Riksvei 19 i NTP. Hele lokalsamfunnet ble mobilisert, og mange store og små har del av æren her.
– Dette var for øvrig Kimes aller første store prosjekt, og jeg er stolt over at vi hevder oss i europatoppen allerede i vårt aller første år, sier en fornøyd Rolf Aaneland.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no