Sammen med SoMe-byrået Elg skal Handelens Miljøfond nå alt fra frivillige ryddere til forsknings- og utviklingsmiljøer som jobber for å redusere plastforsøplingen og plastforbruket, samt øke plastgjenvinningen. F.v. Thale Espenes, Stine Samland, Hanne Hjelmungen Lorvik, Mari Nordstrøm, Maria Skrede og Siri Platou.

Miljøfond har valgt SoMe-byrå for å få bukt med plastproblematikken

Får hjelp av Elg i kampen om å redusere plastforsøplingen og plastforbruket.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Handelens Miljøfond er Norges største private miljøfond og jobber for å redusere plastforsøplingen og plastforbruket, samt øke plastgjenvinningen. Nå får de hjelp av SoMe-byrået Elg for å bli synlig i sosiale kanaler.

Styrke digital posisjon

– Vi ser ser frem til å hjelpe Handelens Miljøfond med å styrke sin digitale posisjon. Vi begynner med kanalstrategier for LinkedIn, Instagram og Facebook, sier byråleder Siri Platou til KOM24.

I høst skal byrået blant annet jobbe med å utforme kommunikasjon og kampanjemateriell til sosiale medier i forbindelse med årets utlysning av 110 millioner kroner, for å tiltrekke seg de beste søkere og mest innovative prosjektene for å få bukt med plastproblematikken.

– Onsdag rullet vi ut utlysningskampanjen for miljøtiltak knyttet til plast, så vi satser på at det nå kommer mange gode og kvalifiserte søknader. Via sosiale medier skal vi gjøre folk mer bevisst på hva som kan gjøres for å få bukt med plastproblemet. Dette er innhold som engasjerer, og en av våre viktigste oppgaver.

– Gigantisk jobb foran oss

SoMe-byrået Elg ble opprettet høsten 2018, og byrået spesialiserer seg på digital markedsføring, både organisk og betalt. De ble derfor et naturlig valg for Handelens Miljøfond.

– Vi har en gigantisk jobb foran oss. Vi bruker og kaster altfor mye engangsplast, det gjenvinnes altfor lite, og vi har dessverre store mengder med plastsøppel i naturen vår. For å løse disse utfordringene må vi bruke midlene våre på prosjekter som gir miljøeffekt, og for å nå ut til nettopp disse i sosiale medier trenger vi et byrå som spesialiserer seg på dette, sier sier medlems- og kommunikasjonssjef Mari Nordstrøm i en pressemelding torsdag.

Fremover skal Elg også hjelpe Handelens Miljøfond med å utvikle kanal- og innholdsstrategier, kreative uttak, organisk og betalt distribusjon samt optimalisering av kampanjer.

Powered by Labrador CMS