«Hvordan er det egentlig å være lærer i Oslo» er et av spørsmålene som blir stilt i kampanjen.

JCP og Osloskolen fortsetter å hylle lærerne

Oppfølgeren er på plass etter fjorårets kampanje.

Publisert

For et år siden lanserte Osloskolen, sammen med JCP PRAD, en rekrutteringskampanje som løftet frem lærere i Osloskolen som elevenes viktigste forbilder

Nå er oppfølgeren her, en kampanje som går enda dypere inn i hverdagen til Osloskolens lærere, skriver JCP i en pressemelding.

Den nye kampanjen tar utgangspunkt i ekte historier og erfaringer fra lærere i Osloskolen, der programleder Tuva Fellman har gjennomført dybdeintervjuer for å gi en ufiltrert og autentisk innsikt i læreryrket. 

Gjennom disse samtalene får vi høre om både utfordringene og gleden ved å være lærer – med fokus på hvordan varierte dager, krevende oppgaver og et sterkt kollegafellesskap gjør læreryrket i Oslo unikt. I år som i fjor avsluttes filmene med en rørende overraskelse.

Se videoen nederst i saken.

– Osloskolen trenger engasjerte lærere som er klare for en meningsfull utfordring. Vi håper denne kampanjen viser hvor givende det er å være lærer i Osloskolen, og hvordan lærerne våre står sammen for å løse utfordringene som oppstår i klasserommet, sier Ellen Prerovska Andersen, kommunikasjonsrådgiver i Osloskolen.

I tillegg til intervjuene i sin helhet, består kampanjen av utendørsannonsering, nedklippede filmer og redaksjonelle artikler.

– Vi ønsket å gjøre et dypdykk i hverdagen til lærerne for å vise at det å jobbe i Osloskolen ikke bare er en jobb, men en mulighet til å utgjøre en forskjell. Og kanskje er det ikke for alle, det er også modig av Osloskolen å tørre å formidle. Denne kampanjen gir målgruppen en realistisk og inspirerende smakebit på hva de kan forvente, sier byråleder og rådgiver i JCP PRAD Lars Eia Kirkholm.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS