Vipps er Norges best likte merkevare
Leder Mennesker og Merkevare, Even Westerveld tror en av grunnene er at Vipps er tilgjengelig overalt.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Vi er veldige ydmyke for at folk er glad i merkevaren Vipps og produktene våre, sier Even Westerveld til KOM24 om førsteplassen.
Han er Leder Mennesker og Merkevare i selskapet, og for tredje året på rad vinner Vipps kåringen gjort av YouGov, som Norges best likte merkevare.
– Vi jobber med forenkling, og det representerer mye av det folk setter pris på med våre tjenester. Det er også svært hyggelig at vi øker ledelsen fra i fjor og havner på listen over de som klatrer mest. Jeg tror en av grunnene til det er at Vipps nå er tilgjengelig overalt – og brukes oftere og oftere i hverdagen.
Ved hjelp av seks ulike imageparametere utarbeider YouGov hvert år en global og en norsk rangering av merkevarer som presterer spesielt bra. Parameterne måler: kvalitet, generelt inntrykk, verdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshet.
Den norske topp 10-listen er sammensatt av merkevarer fra mange forskjellige bransjer, men felles er at de har norsk eller nordisk opprinnelse.
Fem år fram i tid
Han forteller at pandemien har skapt et stort behov for forenkling rundt betaling og innlogging, og at Vipps daglig vokser med 50 nye butikker som ønsker å bruke nettløsningene deres.
– Pandemien tok oss fem år fram i tid når det gjelder digitalisering. Stadig flere ønsker å komme på løsningene våre, og dette trykket har holdt seg oppe gjennom, og etter pandemien.
Westerveld er svært takknemlig for denne tilbakemeldingen på vegne av hele Vipps-teamet.
– I fjor ble kundeserviceteamet vårt kåret til Norges beste. En ting er at vi har en app som er selve kjernen i Vipps, men alle de flotte folkene som jobber her og bidrar med fantastisk kundeservice hver eneste dag, er en utrolig viktig del av Vipps, og en stor grunn til at vi er så elsket.