TRY med global kampanje for WWF
Mens verden venter på å feire nye sportsrekorder under OL i Paris, setter WWF International og TRY søkelyset på rekordene vi ikke har lyst til å slå.
OL handler om å pushe grensene for hva et menneske kan oppnå. For mange av utøverne handler det om å slå nye rekorder.
Rett før lekene starter, ønsker WWF med sin globale kampanje «The Climate Games» å minne oss på klimarekordene planeten har slått det siste året.
– Under OL vil utøverne vise hva ekstrem viljestyrke kan oppnå. Nå trenger vi at verdenslederne viser oss den samme viljestyrken for å reversere klimaendringene, sier Manuel Pulgar-Vidal, WWFs globale leder for klima og energi, i en pressemelding.
2023 var det varmeste året som noen gang er registrert, med utallige nasjonale temperatur- og ekstremværrekorder.
– Når land fra hele verden stiller på startstreken under OL, blir dette en perfekt timing til å løfte frem rekordene som vi ikke har lyst til å slå og fortelle at vi sammen kan endre spillereglene, forteller kreatørene bak kampanjen, Hallvard Vaaland og Mathias Sandvik, i pressemeldingen.
«The Climate Games» består av en film utviklet av TRY og produsert av Aparent med Kavar Singh på regi.
Kampanjen ble nylig rullet ut i digitale kanaler i forkant av OL, og filmen vil bli vist på fransk TV rett før 100-meterfinalen for menn, søndag 4. august.
Kampanjen vil også være synlig på utendørsflater i Paris, og WWF-kontorer verden rundt vil utnytte øyeblikk under lekene når sportsrekorder blir brutt, til å dele sine egne nasjonale klimarekorder.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no