Gry Sagvolden vil dytte verden i en litt bedre retning med sitt nye reklamebyrå.
Gry Sagvolden vil dytte verden i en litt bedre retning med sitt nye reklamebyrå.

Prisvinnende kreatør starter nytt byrå

– Folk blir bombardert med reklame hele tiden, og folk flest bryr seg nada om historiene vi forsøker å pushe på dem.

Publisert

– Etter mange år i bransjen, både i mindre og svært store byråer i Berlin og Oslo, så jeg et behov for å gjøre ting litt annerledes. Jeg ville jobbe tettere på kundene, sier tekstforfatter og kreatør Gry Sagvolden i en pressemelding.

Hun starter nå opp Halsen reklamebyrå. 

På kundelisten står Leger Uten Grenser, Viking Footwear, FRI, Fransiskushjelpen, Epilepsiforbundet, reMarkable, Dyrevernalliansen og Handikapforbundet. 

Faktisk startet byrået allerede i desember, men det er først nå daglig leder og eneste ansatte Gry Sagvolden har tid til å snakke om det. 

De siste seks årene har Sagvolden jobbet i Publicis. 

Gjennom karrieren har hun vunnet gulløver i Cannes, blitt nominert til årets medienavn i Kampanje, og jobbet med merkevarer som Nike, Heineken, Volkswagen, Care og Sparebank 1. 

I Halsen spesialiserer hun seg på NGOer og organisasjonsliv, tillegg til de klassiske, kommersielle kundene. 

– Det er ikke noen hemmelighet i bransjen at jeg brenner for å dytte verden i riktig retning. Vi markedsførere har så utrolig stor makt! Selvsagt skal vi hjelpe kundene våre med å oppnå de aller beste resultatene, og løse de konkrete utfordringene de kommer til oss med best mulig, men det betyr ikke at man ikke samtidig kan tenke på hvilket fotavtrykk man etterlater seg, sier hun i pressemeldingen og skriver videre: 

– Folk blir bombardert med reklame hele tiden, og folk flest bryr seg nada om historiene vi forsøker å pushe på dem. Å faktisk stå for noe, å bry seg om planeten, fremtiden eller å gjøre det riktige helt på ordentlig - og ikke bare grønnvaske - er jeg overbevist om at lønner seg noe innmari, også økonomisk. Folk er ikke dumme. De merker når noen mener noe på ekte; når en merkevare gir mer enn den tar. 

Halsen samarbeider tett med b.bold. Sammen med dem skal hun nå blant annet lage kampanjer for Fransiskushjelpen, Handikapforbundet, Epilepsiforbundet og Dyrevernalliansen. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS