Norske byråer herjer i «EM i PR»:- Akkurat der vi skal være
Tirsdag ble flere norske byråer tildelt gull i European Excellence Awards.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Tirsdag formiddag ble European Excellence Awards avholdt, og flere norske byråer kan glede seg over gull i konkurransen. Årets utdeling skulle opprinnelig funnet sted i Praha, men ble som det meste annet i år avholdt digitalt.
– Motiverer
Nucleus vant to gull for deres arbeid med kampanjen «Levende lydbok» for Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek (NLB).
– «Levende lydbok» har nå hentet tre gull i europeiske PR-mesterskap i år – noe vi syns er veldig inspirerende og ikke så rent lite imponerende. Vi leser disse gullene som overbevisende dokumentasjon på at vi skaper målrettede kampanjer med gode resultater. Det er sterk konkurranse i EEA, og i år henter vi og Trigger flest gull av de norske byråene. Med det fortsetter vi en sterk tradisjon om å levere vinnerprosjekter- og kampanjer år etter år. Det motiverer i disse korona-tider, sier byråleder Axel Revheim i Nucleus.
Kundeansvarlig og seniorrådgiver Jan-Sverre Syvertsen i Nucleus deler også samme glede som Revheim.
– At kampanjen også blir lagt merke til langt utenfor Norges grenser og nå for andre gang henter gull i en internasjonal konkurranse, beviser konseptet og kampanjen. Det å utvikle denne kampanjen handler også om at kunden har vært eksemplarisk til å gi god brief på mål og målgrupper, noe som har bidratt til at vi har kunnet lage en film som treffer meget godt, sier Syvertsen.
– Ettermiddagsskål
JCP familiens PR- og reklamebyrå PRAD stakk av med et gull og tre diplomer under dagens utdeling.
– Det er utrolig stas når det er for tre ulike caser i helt ulike kategorier, sier partner og rådgiver hos JCP PRAD, Lars Eia Kirkholm og fortsetter:
– Vi unner oss veldig en ettermiddagsskål på Teams. Vi er akkurat der vi skal være, markerer oss i både PR- og reklamepriser, på høyt nivå.
Byrået vant Gull for beste nordiske kampanje med Redningsselskapets «Norges kuleste sommerjobb», diplom for samme jobb i kategorien Change Communication, Diplom i Influencer communication for Lag din egen lunsj (Reklame) for Opplysningskontorene i landbruket og Norges sjømatråd og Diplom i Multi-channel communications med OBOS Maskott.
MSL i Norge vant også gull i kategorien «Stakeholder Communications – Covid19», for et globalt kommunikasjonsarbeid de har gjort for EpiGuard.
- Vi er selvfølgelig utrolig stolte over at vi har lykkes så godt med å løfte frem norsk medisinsk teknologi og kompentanse på et tidspunkt da verden trenger det som aller mest. Å vinne gull i EEA er en stor anerkjennelse til både oss og kunden vår EpiGuard, og viser at selskaper fra Norge kan bygge omdømme og merkevare på den globale arenaen, sier byråleder Rolf Aaneland i MSL.
Av vinnerlisten kan KOM24 se at gull og diplomer også ble utdelt til Geelmuyden Kiese, BCW, Trigger og PR-operatørene.