Geelmuyden Kiese har laget kunst for Peugeot
Rammet inn konseptet «Kunsten å se fremover».
Peugeots merkevareløft «Kraften i karisma», skal prege alt Peugeot gjør - også i kommunikasjonen. Fredag lanserer bilprodusenten sin nye merkevarekampanje og benytter anledningen til å rette blikket mot fremtiden.
– Neste år vil være et svært spennende år for Peugeot, og vi ønsker å benytte avslutningen på 2022 til å se fremover mot neste år. 2023 vil være året hvor Peugeot lanserer en rekke nye elektriske modeller tilpasset norske behov og målgrupper, sier markedssjef i Peugeot, Stine Fratras, i en pressemelding.
Det er Geelmuyden Kiese som har utviklet Peugeots nye konsept og merkevarekampanje.
– Peugeots merkevareløfte forplikter. Vi har valgt å løfte blikket på Peugeots vegne, og utviklet et konsept vi har valgt å kalle «Kunsten å se fremover». Vi mener dette sammenfatter og forener alt Peugeot står for på en god måte, sier kundeansvarlig Pål Drage, i Geelmuyden Kiese.
«Kunsten å se fremover» peker på den designmessige kraften, fremtidsoptimismen og innovasjonskraften som preger Peugeot. Spesielt med tanke på neste år, som Peugeot internasjonalt omtaler som «Our electric year».
– I utviklingen av konseptet ønsket vi å ta dette på alvor, og bestemte oss for rett og slett å se Peugeot som kunst. Dette ble selve rammen for hele kampanjen, sier kreativt team Trygve A. Tønnessen og Ole Henrik Stubberud i Geelmuyden Kiese.
I tillegg til kampanjen som vil gå som en kunstutstilling i tradisjonelle kanaler, har Peugeot også fått kunstneren Lars Gangdal, til å tolke «Kunsten å se fremover». Kunstverket blir vist frem i ulike flater og på vernissage sentralt i Oslo, og i dette arbeidet har det vært et veldig godt lagspill mellom Geelmuyden Kiese, Starcom og Peugeot, avslutter Pål Drage.