Lederskifte i JCDecaux Norge
Gisle Holst Roness tar over roret for JCDecaux - Øyvind Markussen trer til side.
Det melder byrået i en pressemelding.
Den nye lederen for det franskeide utendørsreklameselskapets virksomhet, er mangeårig viseadministrerende direktør, Gisle Holst Roness.
– Jeg har, i likhet med Øyvind, lang fartstid i JCDecaux og kjenner selskapet godt. Øyvind har vært en veldig god og stødig leder for meg i alle disse årene. Nå skal jeg bruke tid på å lære meg den nye rollen, slik at jeg kan lede best mulig på min måte, sier han i pressemeldingen.
Gisle Holst Roness har vært med i selskapet siden oppstarten i 1998 og har både vært CFO og COO i selskapet. Han er utdannet siviløkonom fra BI og har tilleggsutdannelse fra NHH.
– JCDecaux og utendørs kommer til å vokse i årene som kommer, og det gleder jeg meg til å bidra til, sier Roness.
Øyvind Markussen har siden oppstarten i 1998 ledet JCDecaux Norge og siden 2007 også selskapets operasjoner i de baltiske landene.
Den siste oppgaven skal han fortsette med, men trer nå til side som administrerende direktør for virksomheten i Norge.
– Det å komme med denne kunngjøringen er selvfølgelig veldig spesielt for meg. Det er jo dette jeg har drevet med de siste 25 årene, men det er på eget initiativ og noe jeg har tenkt på og diskutert med ledelsen i Frankrike lenge, sier han i pressemeldingen.
– Vi har nettopp vunnet en av de viktigste avtalene for utendørsannonsering i Norge – kontrakten med Sporveien Media - og jeg er 65 år. Timingen kunne ikke vært bedre, og jeg er ganske sikker på at dette ikke kommer som et stort sjokk på så mange, sier Markussen.