Halvor Pritzlaff Njerve mener vi må ha det mer gøy på jobb.
Alt som glitrer er kanskje ikke gull, mener Halvor Pritzlaff Njerve.

MENINGER:

Følger du denne perfekte oppskriften, får du tusenvis av visninger på LinkedIn!

«Kan det være for godt til å være sant?», skriver Halvor Pritzlaff Njerve.

Publisert

Det er like enkelt å følge som oppskriften på TikTok-pasta covid-style med alt i én gryte! 

Yes, endelig! ENDELIG får vi svaret, selve fasiten på hvordan lykkes med å få mange tall etter hverandre for å utløse dopamin!

Oppskrift for et PERFEKT innlegg:

  • Må være langt
  • Må være kjempekort
  • Video – alle elsker video <3
  • PDF – fordi karusell er best
  • Mange bilder av samme person i åpent landskap
  • MÅ være en avsjekksliste
  • Post-it-lapp betyr at det er veldig kreativt

Først og fremst: Nei.

Sorry. Dette er satt på spissen. For det er ikke én perfekt oppskrift for stor rekkevidde på LinkedIn.

Poeng to: Hva i all verden skal du med høye, store tall?

Gode tall betyr lite i seg selv, annet enn å booste selvfølelsen din. Akkurat på lik linje med likes på Instagram eller visninger på TikTok-videoen din.

Spørsmålet er jo: Har de store høye tallene dine faktisk ført til en positiv endring på veien til å nå målet du satte deg før du trykket publisér?

Så hvordan kan man måle og definere suksess for en LinkedIn-post? Du må ha en tydelig intensjon og noe målbart med hver post. Flere søkere til en jobbutlysning enn før du postet på LinkedIn? Kult!

Spiss budskapet

Det betyr at selv med middels engasjement og OK rekkevidde (som gjerne er normalt for stillingsutlysninger) kan du ha høy konvertering. Bare et greit innlegg, men likevel en suksess. Du kan også forsvare å bruke tid og få middels resultater på en post, hvis den presterer godt på det du selv har satt som suksesskriterium og målbar effekt til den posten.

Så bør du slavisk følge en oppskrift, som om du lager mat? Trolig ikke. Er alle matoppskrifer like gode? Neppe. Faller all mat i smak hos alle? Selvsagt gjør det ikke det. Det er en grov forenkling, bare for å ha det klart, men målet med en post er jo ikke at den skal falle i smak hos alle. Er «alle» målgruppen din, når du ut til ingen.

Spiss budskapet, og definér målet med å poste innholdet. Hvilken effekt vi ser bak tallene er hva som avgjør hvorvidt gode tall fører til reell måloppnåelse, og hvilken verdi sosiale medier gir. Ikke la deg lure av dopamin-utløsende tall servert av de store selskapene, stak heller ut kursen på lang sikt og finn ut hva du egentlig vil oppnå ved å nå ut til de du når ut til.

———————————————-

En kortere versjon av denne teksten ble først publisert på Njerves LinkedIn-profil.

Dette er et meningsinnlegg, og gir uttrykk for skribentens mening. Har du lyst til å skrive i KOM24? Send ditt innlegg til meninger@kom24.no.

Powered by Labrador CMS