Fra venstre: Jan Berthrand Danielsen (Country Manager – AdForm, Magnus S. Wettergreen (Nordic Digital Marketing Manager - Sats & Styreleder MFO), Camilla Kielland (Byråleder - Morgenstern), Kristian Wulfsberg Majer (CEO - Motivation Branding & juryleder i Årets Markedsfører), Hjermstad-Sollerud (Nordic Marketing Lead Users - Vipps). Camilla Kielland (Byråleder - Morgenstern), og Julie Wium Lie (Chief Commercial Officer – Tripletex), Eivind Hjermstad-Sollerud (Nordic Marketing Lead Users - Vipps) og Cathrine Hagen (CEO - Wavemaker). Foto: Kai Chen / Chen Media

Disse skal kåre Årets Markedsfører 2023

Her er juryen som skal dele ut 1 million annonsekroner.

Publisert

Prisen Årets Markedsfører deles ut for 24. gang av MFO i 2024.

Dette er juryen:

  • Jan Berthrand Danielsen (Country Manager – AdForm) 
  • Magnus S. Wettergreen (Nordic Digital Marketing Manager - Sats & Styreleder MFO) 
  • Camilla Kielland (Byråleder - Morgenstern)
  • Kristian Wulfsberg Majer (CEO - Motivation Branding & juryleder i Årets Markedsfører)
  • Eivind Hjermstad-Sollerud (Nordic Marketing Lead Users - Vipps)
  • Camilla Kielland (Byråleder - Morgenstern) 
  • Julie Wium Lie (Chief Commercial Officer – Tripletex) 
  • Eivind Hjermstad-Sollerud (Nordic Marketing Lead Users - Vipps)
  • Cathrine Hagen (CEO - Wavemaker)

Årets Markedsfører er en kåring som de siste 24 årene har fremmet helheten i arbeidet til markedsavdelingen.

Prisen skal fremme faget og anerkjenne teamet av dyktige markedsførere, skriver MFO i en pressemelding.

De skal igjen samarbeide med Schibsted, og vinneren får anledning til å samarbeide med konsernet. Fjorårets vinner, Vipps, fikk synlighet til en verdi av en million kroner.

Gjentar suksessen med Schibsted som katalysator for videre vekst

Årets juryleder Kristian W. Majer legger tydelige føringer for hvilke typer kandidater han mener bør kaste sin hatt i ringen.

– For å bli Årets Markedsfører må man virkelig demonstrere at man kan hele faget markedsføring. I et marked hvor det eneste konstante er forandring, har Årets Markedsfører jobbet kontinuerlig med data, innsikt, merkevare og fenomenal implementering som gir resultater.

Ida Cecilie Wille, Daglig Leder i MFO ser frem til å motta søknader fra hele bransjen. «

– Jeg oppfordrer både store og mindre merkevarer til å søke. Vi er opptatt av mangfold og premierer de merkevarene som kan vise til helhetlig fokus og effekt basert på innsikt og strategi, snarere enn på størrelse på spending. Årets markedsfører handler om samarbeid og felles målsettinger innenfor et selskap, og dette ønsker vi å sette fokus på og anerkjenne, sier Wille.

Søknadsfrist for å være med i konkurransen er 26. januar klokken 12.00. 

Powered by Labrador CMS